کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نان تا آخر امسال گران نخواهد شد


کد خبر : ۹۱۳۴۶سه شنبه، ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴:۰۵۱۳۴۵ بازدید

رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: قیمت خرید تضمینی گندم با ۴ معیار همچون هزینه تمام شده، تورم، قیمت جهانی...
نان تا آخر امسال گران نخواهد شدنان تا آخر امسال گران نخواهد شد

رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: قیمت خرید تضمینی گندم با ۴ معیار همچون هزینه تمام شده، تورم، قیمت جهانی و ارزش مبادلاتی تعیین می‌شود.

به گفته او، هم‌اکنون تمامی نهاده‌ها به غیر از کود اوره برای سرک گندم آزاد تامین می‌شود که با تغییر تخصیص نرخ ارز، قیمت تمام شده گندم افزایش می‌یابد که با این وجود اصلاح قیمت گندم امری اجتناب ناپذیر است.

هاشمی گفت: با توجه به تامین کود فسفات، پتاس، سم و سایر هزینه‌های تولید با ارز آزاد، کشاورزان با مشکلات متعددی رو به رو هستند که با استمرار روند افزایش قیمت جهانی و خدمات احتمال تجدید نظر در نرخ دور از انتظار نیست.

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران ادامه داد: افزایش قیمت نان خارج از تصمیم گیری شوراست، اما به سبب آنکه تا پایان سال هیچ گونه افزایش قیمت گندم و آرد تحویلی به نانوایان اتفاق نمی افتد، بعید است که قیمت نان نوسانی داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، براساس قانون خرید تضمینی محصولات استراتژیک، نرخ محصولات متناسب با هزینه‌های تولید، نرخ جهانی و واردات باید قیمت گذاری شود تا تولید دچار چالش نشود.

بنابر آمار قیمت انواع نان تافتون، لواش، سنگگ و بربری در ۲۷ تیرماه افزایش یافت. قیمت گندم و آرد یکی از مولفه‌های تعیین قیمت نان‌ محسوب می شود که تا پایان سال قیمت این مولفه تغییری ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها