کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جعل مدرک دانشگاهی با یک میلیارد تومان


کد خبر : ۹۱۳۲۰سه شنبه، ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳:۳۷۱۴۵۷ بازدید

اعضای باند 3 نفره که به بهانه ثبت‌نام پسری جوان در رشته دندانپزشکی و با جعل مدارک دانشگاهی بیش از یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند.

 اعضای باند 3 نفره که به بهانه ثبت‌نام پسری جوان در رشته دندانپزشکی و با جعل مدارک دانشگاهی بیش از یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند.

به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سیزدهم مهر سال‌جاری زن میانسالی با مراجعه به شعبه 6 بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران و با در دست داشتن پرونده‌ای با موضوع جعل و کلاهبرداری اسناد و مدارک دانشگاهی گفت: پسرم در خارج از کشور زندگی می‌کند اما چون علاقه داشت در یکی از دانشگاه‌های ایران در رشته دندانپزشکی تحصیل کند از من خواست در این رابطه پرس و جو کنم من هم در این رابطه با چند نفر آشنا شدم که مدعی بودند می‌توانند پسرم را در دانشکده دندانپزشکی یک دانشگاه معتبر ثبت‌نام کنند.

سپس به آنها که هویت واقعیشان را نمی‌دانم مبلغ 12 میلیارد ریال به‌صورت ارز و سکه در چندین مرحله پرداخت کردم و آنها هم مدارک ثبت‌نامی دارای سر برگ دانشگاه را به من ارائه کردند. اما وقتی با آن مدارک به دانشگاه مربوطه مراجعه کردم متوجه جعلی بودن اوراق و متضرر شدن خودم شدم.

سرهنگ سعید دالوند رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با تشکیل پرونده، مأموران پلیس آگاهی با توجه به سرنخ‌های ارائه شده توسط شاکی هویت 2 نفر از متهمان این باند به‌نام‌های «سمیرا» با سابقه کیفری و «جمشید» را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در تاریخ بیستم آبان سال‌جاری هر 2 متهم دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند. در تحقیقات اولیه متهمان ضمن اعتراف به جرم خود یکی دیگر از همدستانشان به‌نام «سامان» را نیز معرفی کردند که این متهم نیز شناسایی و دستگیر شد و پرونده آنها پس از تکمیل به دادسرا فرستاده شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها