کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت بلیت پروازهای داخلی از امروز 4 درصد افزایش یافت


کد خبر : ۹۱۲۸۷دوشنبه، ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶:۲۳۲۱۶۶ بازدید

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: بر این اساس از امروز اخذ 9 درصد مالیات از ...
قیمت بلیت پروازهای داخلی از امروز 4 درصد افزایش یافتقیمت بلیت پروازهای داخلی از امروز 4 درصد افزایش یافت

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: بر این اساس از امروز اخذ 9 درصد مالیات از پروازهای خارجی و ۴ درصد از پروازهای داخلی اجرایی می‌شود.

مقصود اسعدی سامانی با یادآوری این‌که در قانون قبلی 5 درصد از قیمت بلیت پرواز به‌عنوان عوارض شهرداری‌ها اخذ می‌شد، اظهار کرد: بر اساس قانون جدید عوارض شهرداری‌ها از محل پروازها حذف و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شود.

وی با بیان این‌که مالیات بر ارزش افزوده پروازهای داخلی 4 درصد است اما در پروازهای خارجی 9 درصد دریافت خواهد شد، افزود: این مبلغ به حساب ایرلاین‌ها واریز نمی‌شود و شرکت‌های هواپیمایی باید این مبلغ را به حساب سازمان امور مالیاتی واریز کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: قبلا شهرداری‌های شهر‌های مبدأ و مقصد پرواز هر 5 درصد عوارض را دریافت می‌کردند اما امروز فقط 9 درصد به عنوان مالیات بر ارزش افزوده از ایرلاین‌ها اخذ می‌شود که این مبلغ به مصرف کننده نهایی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: حتی شهرداری شهر‌هایی که فرودگاه ندارند هم از ایرلاین‌ها 5 درصد مطالبه را می‌کردند و ایرلاین‌ها مرتباً در دستگاه قضایی با پرونده‌های شکایت شهرداری‌ها مواجه می‌شدند.

وی با اشاره به امکان استراد و دریافت کسنلی بلیت هواپیما، افزود: در این زمینه ابهامات زیادی وجود دارد که سازمان امور مالیاتی نسبت به رفع آنها اقدام کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: قانون 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به پرواز‌های مسافرانی که وارد کشور می‌شوند تعلق نخواهد گرفت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها