کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اختلاف قیمت عجیب گوشت از خرید تا فروش!


کد خبر : ۹۱۲۰۸شنبه، ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹:۲۸۴۴۹۸ بازدید

هر کیلو گرم بز 20 تا 25 هزار تومان و دام مولد زنده 30 تا35 هزار تومان از دامدار خریداری می شود که باید این محصولات...
اختلاف قیمت عجیب گوشت از خرید تا فروش!اختلاف قیمت عجیب گوشت از خرید تا فروش!

افشین صدر دادرس مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور امروز در نشست خبری اظهار داشت: هر کیلو گرم بز 20 تا 25 هزار تومان و دام مولد زنده 30 تا35 هزار تومان از دامدار خریداری می شود که باید این محصولات به ترتیب در بازار 50 تا 60 هزار تومان و 80 تا 85 هزار تومان به فروش برسد اما اکنون این گوشت ها کجاست که نمی توان آن را کمتر از 120 هزار تومان در بازار تهران خریداری کرد.

وی افزود: دام های مولد و بز که قیمت کمتری در مقایسه با گوشت گوسفندی دارند در بازار توسط عرضه کننده به اسم گوشت بره نر فروخته می شود، به طوری که در تهران گوشت شقه 120 تا 180 هزار تومان قیمت دارد.

 به گزارش تسنیم ، مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: توزیع کننده یا همان قصابان بازار را می چرخانند و برای قیمت گوشت قرمز نرخ تعیین می کنند به طوری که اکنون عمده غرفه های توزیع گوشت قرمز در اختیار صنایع بسته بندی و حلقه واسط است.

وی تاکید کرد: علاوه بر منفعت طلبی بیش از اندازه در تعیین قیمت گوشت قرمز، دلالان به دنبال جلوگیری از صادرات دام زنده هستند تا تولید در کشورمان از بین برود و شرایط واردات محیا شود.

دادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک در پاسخ به این سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم، درباره اینکه باتوجه به تاثیر کمتر دام از حذف ارز 4200 تومانی آیا این پیش بینی می شود درسالهای آینده گوشت قرمز جایگزین مرغ در بازار شود، گفت: احتمال تحقق این امر بسیار است اما لازم است که اصلاحاتی نیز در زمینه احیای مراتع و از طرفی معرفی علوفه‌های سازگار با شرایط اقلیمی معرفی شود تا بتوان در شرایط خشکسالی نیز با آب شور نهاده تولید کرد و در اختیار دامداران قرار داد.

وی گفت: درصورتی که دولت حمایت کند و بخش علم و تکنولوژی از طریق نظام ترویج  دانش روز وارد بخش تولید علوفه شود  بهروری صنعت دام کشور زمینه ارتقا و بهره وری دارد و حتی جایگزینی برای مصارف عمده مرغ که درسالهای گذشته وجود داشته باشد.

دادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک یادآور شد: در این شرایط باید مدیریت بحران و آینده نگری در دستور کار قرار گیرند تا بتوان محصولات پروتئینی را با قیمت های مناسبی در اختیار مردم قرار داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها