کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودرو شاهین با 4 ستاره کیفی


کد خبر : ۹۱۲۰۰شنبه، ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹:۵۹۲۶۹۰ بازدید

شاهین، نخستین محصول بومی سایپا در کلاس C بر پایه مگاپلتفرم جدید SP100 سایپا است که راهی جدید را در این شرکت ...
خودرو شاهین با 4 ستاره کیفیخودرو شاهین با 4 ستاره کیفی

شاهین، نخستین محصول بومی سایپا در کلاس C بر پایه مگاپلتفرم جدید SP100 سایپا است که راهی جدید را در این شرکت خودروسازی آغاز کرد و اکنون با گذشت حدود ده ماه از ورود رسمی این سدان به خیابان های کشور، جدیدترین بررسی های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان دهنده کسب ۴ از ۵ ستاره کیفی توسط این محصول است که شروعی قدرتمند و با کیفیت را برای این تازه وارد صنعت خودرو نشان می دهد.

معمولا هر محصول تازه وارد که نشان صنعت خودرو ایران بر پیشانی آن باشد با انتقادات زیادی از سوی برخی مردم بخصوص در بحث ایمنی و کیفیت مواجه می شود. سایپای نوین با تعریف نظام کیفی جدید و همچنین تفکری متفاوت در حوزه ایمنی محصولات، شاهین را کاملا بر خلاف این تفکرات منفی طراحی و به بازار عرضه کرده است به گونه ای که با تغییر نوع مونتاژ این محصول و متریال مورد استفاده در بخش های آن از بدنه گرفته تا صندلی‌ها و داشبورد در نهایت ارزیابی های ISQI مبین این موضوع شده است که شاهین در عمل نیز خودرویی با کیفیت است.

سایپای نوین همچنین در حوزه ایمنی با وجود سال ها انتقاد به محصولی مانند پراید، ضمن کسب استاندارد های سطح بالای ECE اروپا و انتشار فیلم های این تست ها نشان داد که مسیری کاملا متفاوت را در پیش گرفته و نقاط ضعفی که روزی سوژه های اصلی انتقاد بودند را به نقاط قوت بدل کرده است و همچنین توجه به این نکته ضروری است که اگر نظام کیفی خودروها با ستاره ها سنجیده می شد حدود 4سال قبل به سختی می توانستید خودرویی با یک ستاره کیفی را از جنس صنعت خودرو پیدا کنید اما سایپا و پارس خودرو در نظام کیفی جدید هیچ محصولی با سطح کیفی کمتر از 3 ستاره را ندارند که خود نشان دهنده عزم جدی این خودروساز برای تغییر تفکر عمومی در زمینه کیفیت در صنعت خودرو است.

این نخستین بار است که شاهین از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مورد بررسی قرار می گیرد و شاهین در این آزمون با 4 ستاره ارزیابی های کیفی را استارت زده که به نظر می رسد در نسخه اتوماتیک باید انتظار دستیابی آن به سطح کیفی 5 ستاره را نیز داشته باشیم. در آخرین گزارش منتشره شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، با تست‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف سایپاشاهین نظیر فنربندی و تعلیق فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، بدنه، رنگ، صداهای غیرعادی و نفوذ آب، این خودرو توانست چهارستاره کیفی را کسب کند.

در تعاریف شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران آمده است که خودروهای 4 ستاره کیفی از کیفیت خوبی برخوردار هستند و بعضا احتمالا ایرادات ظاهری دارند اما این ایرادات به هیچ وجه مربوط به عملکرد خودروها نمی شود چرا که در آن صورت این خودروها 3ستاره کیفی را اخذ می کنند.

همچنین کوییک اتوماتیک از گروه خودروسازی سایپا که در پارس خودرو به تولید می رسد نیز در این بررسی کیفی با 3 ستاره راهش را آغاز کرد که با توجه به استفاده از گیربکس اتوماتیک هم سطح نسخه های دنده ای قرار دارد و نشان دهنده آن است که کیفیت گیربکس اتوماتیک آن به صورتی است که موجب تقلیل ستاره های کیفی به دلیل مشکلات فنی و عملکردی نشده است. کوییک تولیدی پارس خودرو نیز تنها خودرویی است که در جدیدترین بررسی های ISQI موفق به ارتقاء و کسب 4 ستاره کیفی در جدیدترین بررسی های شده است.

ایمنی یکی دیگر از کلیدواژه های اصلی شاهین است. شاهین در زمینه امکانات و تکنولوژی های ایمنی در گام نخست به دو کیسه هوا مجهز شده اما احتمالا در تیپ های بعدی دو کیسه هوای جانبی نیز به مجموعه داشته های ایمنی آن اضافه خواهد شد. ترمز های شاهین بر خلاف بسیاری از سدان های کنونی بازار، در جلو و عقب دیسکی است. این خودرو همچنین از سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD بهره می برد.مکمل مجموعه ایمنی شاهین سیستم ترمز کمکی یا EBA است که در زمان نیاز به دلیل تاخیر راننده در واکنش کافی به پدال ترمز، تمام نیروی ترمز را با تشخیص شرایط وارد مدار می کند تا توقف با حداکثر توان صورت بگیرد. این سیستم می تواند فاصله مورد نیاز برای توقف کامل را تا 20درصد کاهش دهد. سایپا در نظر دارد تا طی روزهای پایانی سال جاری نسخه اتوماتیک شاهین را نیز به بازار معرفی کند. این خودرو قرار است از امکانات بیشتر نیز در کنار گیربکس اتوماتیک استفاده کند و در مجموع می توان انتظار داشت تا شاهین به یکی از خودروهای استراتژیک و کلیدی بازار ایران طی سال آینده بدل شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها