کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای نفت در بازارهای جهانی


کد خبر : ۹۱۰۲۶سه شنبه، ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴:۲۰۲۸۰ بازدید

به دنبال تقویت این برداشت که سویه اومیکرون تاثیر محدودی بر تقاضای جهانی خواهد داشت، قیمت نفت روز سه شنبه افزایش داشت و ...
بهای نفت در بازارهای جهانیبهای نفت در بازارهای جهانی

به دنبال تقویت این برداشت که سویه اومیکرون تاثیر محدودی بر تقاضای جهانی خواهد داشت، قیمت نفت روز سه شنبه افزایش داشت و در نزدیکی بالاترین رقم های یک ماه اخیر که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود معامله شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 28 سنت معادل 0.36 درصد افزایش به 78 دلار و 88 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه فوریه هم امروز با 23 سنت معادل 0.30 درصد افزایش به 75 دلار و 80 سنت رسید . پنجمین جلسه افزایشی متوالی را شاهد بود.

ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد این کشور تا قبل از پایان سال 2021 هیچ گونه محدودیت کرونایی جدیدی وضع نخواهد کرد. وی گفته دولت منتظر شواهد جدیدی در این باره است که آیا بخش درمانی انگلیس می تواند با نرخ بالای ابتلا به اومیکرون کنار بیاید یا نه.

در عین حال روز یکشنبه و همزمان با ابتلای ده ها خدمه پروازی به سویه اومیکرون بیش از 1300 پرواز توسط شرکت های هواپیمایی آمریکا لغو شد.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون و تحت تاثیر ترمیم تقاضا و کاهش عرضه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به گروه اوپک پلاس قیمت جهانی نفت شاهد رشد حدودا 50 درصدی بوده است.

سرمایه گذاران منتظر نشست گروه اوپک پلاس در روز 4 ژانویه هستند که طی آن این گروه در مورد ادامه افزایش 400 هزار بشکه ای تولید نفت روزانه خود در ماه فوریه تصمیم گیری خواهد کرد. اوپک پلاس در نشست قبلی خود و به رغم شیوع اومیکرون تصمیم گرفته بود سیاست افزایش تدریجی تولید را در ماه ژانویه ادامه دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها