کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

باید کاری کنیم که خودرو کالای سرمایه‌ای تلقی نشود


کد خبر : ۹۱۰۰۰سه شنبه، ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹:۳۰۲۱۱۶ بازدید

یک نماینده مجلس گفت: مشکلات اقتصادی باعث شده مردم برای حفظ ارزش پول ان را وارد بازارهای مختلف از جمله خودرو ...
باید کاری کنیم که خودرو کالای سرمایه‌ای تلقی نشودباید کاری کنیم که خودرو کالای سرمایه‌ای تلقی نشود

مصطفی میرسلیم روز گذشته در همایش سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو کشور گفت:  صنعت خودروسازی ما یک صنعت هم‌بندی است و یک قطعه سازی وابسته ای از سال ۵۵ در کشور شکل گرفت، اما  قطعه سازی نوین از ۲۰ سال پیش در کشور آغاز شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودرو در کشور سرمایه تلقی می‌شود، بیان داشت:  حتی برخی می‌گویند که خودرو وارد بورس شود، این در حالی است که در هیچ جای دنیا خودرو کالای سرمایه‌ای تلقی نمی‌شود.

وی افزود: مشکلات اقتصادی باعث شده  مردم برای حفظ ارزش پول ان را وارد بازارهای مختلف از جمله خودرو کنند این در حالی است که ما باید مشکلات کلان اقتصاد کشور را حل کنیم تا خودرو کالای سرمایه ای تلقی نشود.‌

میرسلیم اظهار داشت:  اگر بین خودروسازان و قطعه سازان همکاری خوبی باشد، روی قیمت و‌ کیفیت اثر خواهد داشت.

وی افزود: شان قطعه ساز این نیست که بدون مشورت خودروساز محصول جدید تولید کند. 

میرسلیم با تاکید کرد و گفت: قطعه ساز باید  روی تربیت نیروی انسانی و تکمیل تجهیزات و همکاری مستمر با خودروساز کار کند. 

وی با اشاره به اینکه قیمت خودرو در بازار  ۵۰ درصد بیشتر از قیمت کارخانه است، گفت: این سود به  جیب عده ای زالو صفت می رود و قطعه ساز و خودروساز از ان بهره ای نمی برند. 

وی گفت: قاعده‌هایی در کار وجود دارد که به طور مثال اگر ارز ارزان تر از بازار در اختیار قطعه سازان قرار داده شود،‌آنها نیز متقابلا باید تضمین دهند که قیمت‌ها را به همان نسبت کاهش دهند،‌بر این اساس بسیاری از مشکلات کاهش خواهد یافت و این کار در توان ما است.

این نماینده مجلس افزود: ما این امکان را داریم که مثلا ارز ۲۰ درصد ارزان تر ار بازار برای شما فراهم کنیم، اما شما هم‌قول دهید که به همان نسبت قیمت‌ها را کم کنید. ما این امکانات را داریم.‌

این نماینده مجلس با اشاره به تولید خودروی ملی در کشور بیان داشت: در سال‌های گذشته در زمینه بدنه و قوه محرکه خودرو کارهای خوبی انجام شده است و اگر این اقدامات انجام نمی‌شد، شرکت‌های خارجی در همان دور اول تحریم‌ها علیه صنعت خودروسازی تولیدات ما را نابود می‌کردند.

وی افزود: امروز خودروسازان باید موضوعات طراحی، ساخت و تولید را در دستور کار قرار دهند تا قطعه‌سازان نیز بتوانند در همین مسیر قرار گیرند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها