کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از 13 دی‌ماه


کد خبر : ۹۰۹۹۲دوشنبه، ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳:۰۹۵۷۸۴ بازدید

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از 13 دی‌ماه امسال خبر داد و گفت: اجرای قانون ...
اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از 13 دی‌ماهاجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از 13 دی‌ماه

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از 13 دی‌ماه امسال خبر داد و گفت: اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده منجر به شفاف شدن اقتصاد و افزایش کارایی و اثربخشی نظام مالیاتی می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ایران جیب از سازمان امور مالیاتی، «داود منظور» با اشاره به اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده افزود: قانون مالیات بر ارزش افزوده یکی از قوانین مترقی نظام مالیاتی است و با اجرای آزمایشی این قانون از سال ۱۳۸۷ و دائمی شدن آن از ۱۳ دی‌ماه سال جاری، یکی از برنامه‌های مهم تحول نظام مالیاتی به سرانجام می‌رسد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از جمله مزایای این قانون می‌توان به شفافیت مبادلات اقتصادی در کشور، حمایت از بخش‌های تولید و سرمایه‌گذاری، ساماندهی معافیت‌های مالیاتی، اصلاح فرآیند دادرسی مالیاتی، کمک به توسعه شهرها و روستاها، رفع برخی ایرادات قانون قبلی به‌ویژه در زمینه تسهیل فرآیند انتقال بار مالی به مصرف‌کننده نهایی و در نهایت افزایش کارآیی و اثربخشی نظام مالیاتی و کاهش فرار مالیاتی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به عدم راه‌اندازی سامانه مودیان در تاریخ ۱۳ دی‌ماه امسال، تا زمانی که این سامانه راه‌اندازی شود، فقط اشخاص مشمول موضوع فراخوان‌های هشت‌گانه (اختیار حاصله از ماده ۱۸ قانون مصوب ۱۳۸۷) مکلف به انجام تکالیف قانونی، از جمله ارائه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر دوره مالیاتی خواهند بود.  

منظور ادامه‌داد: سایر موارد از جمله تعاریف، تاریخ تعلق، ماخذ، نرخ، معافیت‌ها، استرداد، مالیات کالاهای خاص، مالیات و عوارض خاص، جرائم، چگونگی تخصیص، انتقال و توزیع مالیات و عوارض، رفع اختلاف و دادرسی مالیاتی تابع قانون جدید است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها