کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بدون ضامن هیچ وام بانکی نمی‌توان دریافت کرد


کد خبر : ۹۰۹۶۸دوشنبه، ۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳:۴۵۲۸۶۷ بازدید

براساس گفته‌های ابراهیم رئیسی هیچ‌فردی نباید به علت نداشتن ضامن از اشتغال محروم شود. اما برای ساده‌ترین وام ها ...
بدون ضامن هیچ وام بانکی نمی‌توان دریافت کردبدون ضامن هیچ وام بانکی نمی‌توان دریافت کرد

رئیس جمهور در جلسه شورای عالی اشتغال گفت: هیچ‌کس نباید در کشور بخاطر نداشتن ضامن از اشتغال محروم شود. بدون ضامن می‌توان وام گرفت؟

براساس گفته‌های ابراهیم رئیسی هیچ‌فردی نباید به علت نداشتن ضامن از اشتغال محروم شود. اما برای ساده‌ترین وام ها نیز به ضامن معتبر نیاز است.

حتی برای دریافت یک وام ساده ۱۰ میلیون تومانی از بانک نیز باید حداقل یک یا دو ضامن معتبر و سفته داشت. کدام یک از بانک‌ها وام ۱۰ میلیون تومانی به سپرده‌گذاران خود می‌دهد؟

به گفته اپراتور تلفنی بانک ملت، برای دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی بسته به نظر شعبه باید یک یا دو ضامن معتبر معرفی کرد. البته موجود حساب دریافت کننده وام باید بیش از دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان باشد. با اقساط ۲۴ ماهانه در هر سر رسید حدودا ۵۰ هزار تومان پرداخت کرد.

زمان انتظار دریافت وام از بانک ملت بیش سه تا شش ماه است. این بانک تا پایان سال هیچ‌گونه وام جدیدی پرداخت نمی‌کند.

با شش ماه انتظار در بانک قرض الحسنه مهر می‌توان وام با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه دریافت کرد. یکی از شروط دریافت وام  داشتن حداقل پنج میلیون تومان سپرده و معرفی دو ضامن معتبر به بانک است.

بانک تجارت نیز وام ۱۰ میلیون تومانی اغلب برای زوج‌های جوان پرداخت می‌کند. بازپرداخت و سود این وام باتوجه به بانک‌‌ها از ۱۰ تا ۳۶ ماهه و نرخ سود چهار تا ۱۸ درصد متغیر است.

با سپرده بانکی دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی در بانک اقتصادنوین، سه ماه منتظر ماندن می‌توان وام با نرخ سود پنج تا ۱۸ درصد در بازه زمانی ۲۴ ماهه دریافت کرد.

بانک آینده نیز وام ۱۰ میلیونی با نرخ سود ۱۰ تا ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه پرداخت می‌کند. باید دو ضامن معتبر ومبلغ پنج میلیون ضمانت تحویل بانک داد.

با چهار تا شش ماه انتظار در صف وام بانک شهر، سپرده بانکی دو میلیون و ۵۰۰ هزارتومان و ارائه یک ضامن معتبر، چندسفته بانکی می‌توان وام ۱۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۵ درصد دریافت کرد. داشتن دو ضامن معتبر جز الزامات این بانک است.

بانک پاسارگاد نیز طرح‌های مختلفی برای وام ۱۰ میلیونی دارد. براساس نوع شعبه و طرح وام، نرخ سود ۹ تا ۱۸ درصد و بازده پرداخت ۱۲ تا ۳۶ تعیین می‌شود. متقاضی باید حداقل یک ضامن و سفته بانکی نیز داشته باشد.

با سپرده‌گذاری پنج میلیون تومانی در بانک صادرات می‌توان وام ۱۰ میلیون تومانی گرفت. البته برای دریافت این وام باید بیش از شش تا ۱۲ ماه در صف بود. درنهایت وام با نرخ سود هفت تا ۱۴ درصد و بازپرداخت ۱۲ تا ۱۴ ماهه پراخت می‌شود. داشتن دو ضامن معتبر و سفته بانکی نیز از الزامات دریافت وام است.

پیگیری‌های نشان می‌دهد که اغلب بانک‌ها تا پایان سال توانایی پرداخت وام را ندارند. تنها مدارک متقاضیان را دریافت احتمالا سال ۱۴۰۱ پرداختی‌های خود را براساس الویت آغاز می‌کنند./ تجارت نیوز



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها