کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ممنوعیت سفر به ترکیه/ مسافران چهار کشور اروپایی ممنوع الورود شدند


کد خبر : ۹۰۹۱۴یکشنبه، ۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲:۵۵۸۳۶ بازدید

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ممنوعیت سفر به ترکیه تا اطلاع ثانوی خبر داد و ...

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ممنوعیت سفر به ترکیه تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: بر اساس آخرین پروتکل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مسافران غیر ایرانی از چهار کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، دانمارک و نروژ نمی‌توانند وارد ایران شوند و برای ایرانی‌ها هم پروتکل‌های خاصی پیش‌بینی شده است.

جواد هدایتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:  بر اساس آخرین پروتکل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته امنیتی و اجتماعی این ستاد، با توجه به نگرانی به وجود آمده درباره شناسایی سویه جدید ویروس کرونا و وضعیت شیوع آن در کشورهای دیگر محدودیت‌های جدیدی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از نکات مهم ابلاغیه جدید که ۲۸ آذر ماه اعلام شد، این است که تا اطلاع ثانوی اتباع خارجی از کشورهای انگلیس، فرانسه، دانمارک  و نروژ نمی‌توانند وارد ایران شوند چرا که در این کشورها سویه جدید ویروس کرونا بیشترین میزان ابتلاء و درگیری را ایجاد کرده است. همچنین ایرانی‌هایی که از این مقاصد قصد ورود به کشور را داشته باشند ضمن داشتن کارت واکسن (یعنی دریافت هر دو دز واکسن) باید تست منفی PCR را با مدت زمان ۴۸ تا ۷۲ ساعت ارائه دهند.

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در ضمن اگر مسافران ایرانی ورودی از این کشورها دارای علائم بیماری باشند، با وجود اینکه تست‌شان منفی شده و کارت واکسن دارند، باید با هزینه شخصی به مدت دو هفته در مراکز تعیین شده قرنطینه شوند.

هدایتی با بیان اینکه کشورهای ممنوعه آفریقایی همچنان دارای ممنوعیت و محدودیت‌های اعلام شده در ابلاغیه‌های گذشته هستند، گفت: از سوی دیگر برای اتباع ایرانی مرزهای زمینی برای سفرهای گردشگری به ترکیه بسته و سفر به این کشور ممنوع شد. در این صورت تنها گروه‌های هفت‌گانه اعلام شده مانند دیپلمات‌ها، دانشجوها، دو تابعیتی‌ها و... می‌توانند تا اطلاع ثانوی به این کشور سفر کنند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها