کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چین خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد


کد خبر : ۹۰۸۹۹شنبه، ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰:۴۴۳۶۶۲ بازدید

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پکن از دور هشتم مذاکرات برجام در وین استقبال می‌کند. این مقام چینی از آمریکا خواستار ...
چین خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شدچین خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پکن از دور هشتم مذاکرات برجام در وین استقبال می‌کند. این مقام چینی از آمریکا خواستار "بازنگری" در سیاست فشار حداکثری و لغو همه تحریم‌های "غیرقانونی" علیه ایران شد.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه ۳ دی (۲۴ دسامبر) در نشست خبری خود در پاسخ به پرسش خبرنگاران در ارتباط با از سرگیری دور هشتم مذاکرات احیای برجام در وین و لغو تحریم‌های ایران گفت، چین از دور آتی مذاکرات درباره ازسرگیری پایبندی به برجام در وین استقبال می‌کند.

این مقام چینی همچنین تاکید کرد، پکن امیدوار است که همه طرف‌ها به صورت جدی روی مسائل باقیمانده احیای برجام تمرکز کنند و به پیشبرد مذاکرات برای دستیابی به نتایج اولیه ادامه دهند. 

سخنگوی وزارت خارجه چین در ارتباط با تحریم‌های ایران تأکید کرد، "آمریکا به عنوان مقصر بحران هسته‌ای ایران باید سیاست اشتباه خود مبنی بر فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی ایران را بازنگری کند و تمامی تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران و اشخاص ثالث را لغو کند". او افزود: «بر همین اساس ایرانی نیز باید پایبندی کامل خود را اعلام کند.»

لیجیان در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد، "چین به ایفای نقش فعال و سازنده خود ادامه خواهد داد و با همه طرف‌ها برای بازگرداندن برجام به مسیر درست همکاری خواهد کرد".

او در عین حال گفت که پکن "قاطعانه از حقوق و منافع مشروع خود محافظت خواهد کرد".



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها