کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قرارداد شرکت سونی با شرکت هندی


کد خبر : ۹۰۸۶۲پنجشنبه، ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹:۰۰۲۳۵۷ بازدید

شرکت زی هند، از بزرگترین ارائه‌کنندگان تولیدات سرگرمی و رسانه‌ای در هند قراردادی را با شرکت سونی نهایی کرده است تا تبدیل ...
قرارداد شرکت سونی با شرکت هندی قرارداد شرکت سونی با شرکت هندی

شرکت زی هند، از بزرگترین ارائه‌کنندگان تولیدات سرگرمی و رسانه‌ای در هند قراردادی را با شرکت سونی نهایی کرده است تا تبدیل به دومین شبکه بزرگ سرگرمی در این کشور شوند.

با الحاق شعبه هند شرکت سونی با شرکت زی، مجموعه جدید به عنوان یک واحد متشکل بیش از ۷۵ شبکه تلویزیونی، مجموعه‌هایی از آرشیو فیلم و همچنین دو پایگاه پخش سریال خانگی خواهد داشت.

تصور می‌شود شرکت جدید تبدیل به یکی از بازیگران اصلی در صنعت سرگرمی در هند شود و رقیبی جدی برای "هات استار" که "والت دیسنی" مالک آن است، محسوب شود.

هم اکنون در هند بیش از ۹۰۰ میلیون بیننده تلویزیونی وجود دارد؛ تعداد شبکه‌های تلویزیونی در این کشور هم به بیش از ۸۰۰ می‌رسد.

این کانالها، طیف وسیعی از برنامه‌ها از ورزش گرفته تا فیلم و سریال‌‌هایی با مضمون "ملودرام" را شامل می‌شوند.

گفته شده شاخه هند شرکت سونی، مالکیت ۵۱ درصد شرکت جدید را در اختیار خواهد داشت و پس از یک دوره سه ماهه، مدیریت آن را پونیت جوئنکا، مدیر اجرایی فعلی شرکت "زی" بر عهده خواهد گرفت.

آقای جوئنکا این قرارداد را "نقطه عطف مهمی" خوانده است.

او گفته: "شرکت الحاق شده کسب و کار جامع سرگرمی ایجاد خواهد کرد و این امکان را به ما خواهد داد تا طیف وسیعی از انتخاب محتوا را پیش روی مشتریان قرار دهیم."

شرکت زی و شاخه شرکت سونی در این کشور سالهاست در هند فعالیت دارند و از طریق تعداد زیادی کانال برنامه پخش می‌کنند؛ از جمله شبکه‌های "سونی مکس" و "تلویزیون زی".

وانیتا کوهلی خاندرکار، کارشناس حوزه رسانه و سرگرمی به بی‌بی‌سی گفته است با این الحاق، دو شرکت به کمک هم می‌آیند تا فضای رسانه‌ای را پر کنند.

او گفته شرکت سونی به مخاطبان در شهرهای کوچک نمی‌رسد یا شبکه زی بر خلاف سونی برنامه‌هایی برای کودکان یا علاقمندان به ورزش ندارد.

اگر چه بسیاری از شهروندان هندی هنوز برای تماشای برنامه‌های سرگرمی به شبکه‌هایی که از طریق آنتن هوایی به منازلشان می‌رسند، وابسته هستند؛ اما با توجه به جمعیت بزرگ مخاطبان دیجیتال در این کشور، پتانسیل بالقوه زیادی برای گسترش شبکه‌های فیلم و سریال خانگی وجود دارد.

طی سالهای گذشته رقابت شبکه‌های فیلم و سریال خانگی نظیر نتفلیکس، خدمات پخش فیلم آمازون و "هات آستار" والت دیسنی افزایش یافته است.

بعضی کارشناسان معتقدند تولد شرکت جدید این رقابت را بیش از پیش تشدید می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها