کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از 13 دی ماه


کد خبر : ۹۰۷۹۷چهارشنبه، ۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸:۳۵۵۱۹۰ بازدید

براساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور، قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب خردادماه سال جاری، از 13 دی ماه اجرایی میشود.
اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از 13 دی ماه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از 13 دی ماه

براساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور، قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب خردادماه سال جاری، از 13 دی ماه اجرایی می شود.

به گزارش چهارشنبه ایران جیب از سازمان امور مالیاتی،  قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ابلاغی به تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۲، ظرف شش ماه پس از ابلاغ به رئیس جمهور لازم الاجرا می باشد. بنابراین قانون یادشده از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ اجرایی می گردد.

در اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور در این باره آمده است: از طرفی با عنایت به مفاد ماده (۱۳) قانون مزبور و عدم راه اندازی سامانه مودیان و بنابر الزام قانونی قسمت اخیر ماده یاد شده تا زمان راه اندازی سامانه مودیان ترتیبات ثبت نام، نحوه ارائه اظهارنامه مالیاتی و رسیدگی به آن ها حسب مقررات قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷/۰۲/۱۷ و اصلاحات بعدی آن می باشد،

بنابراین تا زمان راه اندازی سامانه مودیان صرفا اشخاص مشمول موضوع فراخوان های هشتگانه (اختیار حاصله از ماده ۱۸ قانون مصوب ۱۳۸۷) مکلف به انجام تکالیف قانونی از جمله ارائه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر دوره مالیاتی خواهند بود، سایر موارد از جمله تعاریف، تاریخ تعلق، ماخذ، نرخ، معافیت ها، استرداد، مالیات کالاهای خاص، مالیات و عوارض خاص، جرائم، نحوه تخصیص، انتقال و توزیع مالیات و عوارض، رفع اختلاف و دادرسی مالیاتی تابع قانون جدید (لازم الاجرا از ۱۴۰۰/۱۰/۱۳) خواهد بود.

مالیات بر ارزش افزوده «مالیات غیرمستقیمی» است که مصرف‌کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و دریافت‌کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.
در حالی که نرخ مالیات بر ارزش افزوده در ایران ۹ درصد محاسبه می شود و در لایحه جدید دولت نیز همین نرخ حفظ شده، متوسط نرخ استاندارد این نوع مالیات در کشورهای عضو اتحادیه اروپا حدود ۱۶ درصد برآورد شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها