کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رسانه‌های اسرائیلی: بایدن پاسخ تماس‌های نفتالی بنت را نمی‌دهد


کد خبر : ۹۰۷۸۹چهارشنبه، ۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰:۰۲۶۸۶ بازدید

ایرنا : رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز سه شنبه اعلام کردند که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا سه هفته است که به تقاضای نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای گفتگو در مورد برنامه هسته‌ای ایران پاسخ نمی‌دهد.

" اروتز شوا" اختلاف میان آمریکا و اسرائیل پس از تماس تلفنی اخیر نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در مورد شهرک‌سازی غیر قانونی این رژیم در کرانه باختری، تشدید شده است.  

به گفته این رسانه صهیونیستی، بنت در گفتگو با بلینکن بر حق اسرائیل در یهودا و سامره (کرانه باختری) تاکید کرده است.  

در همین حال، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و دو مقام دیگر آمریکایی برای رایزنی درباره ایران و فلسطین به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند.  
امیلی هورن سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که این هفته، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی به اسرائیل و کرانه باختری رود اردن سفر خواهد کرد و برت مک گورک معاون دستیار رئیس جمهوری و هماهنگ کننده خاورمیانه و شمال آفریقا و یل لمپرت، دستیار موقت وزیر امور خارجه در امور خاور نزدیک او را همراهی خواهند کرد.  
بر اساس بیانیه سخنگوی شورای عالی امنیت ملی آمریکا، سالیوان با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مقامات ارشد این رژیم دیدار خواهد کرد تا بر تعهد آمریکا در حفظ امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرده و در مورد طیف وسیعی از مسائل راهبردی مهم در روابط آمریکا و این رژیم از جمله ایران مشورت و رایزنی کند.  
" اروتز شوا" افزود: تنها پس از سفر سالیوان و پیام او به بایدن از طرف مقامات اسرائیلی، رییس جمهوری آمریکا در مورد گفتگو با نفتالی بنت تصمیم گیری خواهد کرد.  
از سوی دیگر مقامات کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا خودداری جو بایدن از گفتگو با نفتالی بنت را رد نکرده‌اند. آن‌ها همچنین اعلام کرده‌اند جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا مسوول هماهنگی با اسرائیل در مورد برنامه هسته‌ای ایران است و سفر وی به سرزمین‌های اشغالی در واقع پاسخ جو بایدن به درخواست‌های نفتالی بنت است.  
به گزارش ایرنا، ازسرگیری مذاکرات در وین بستر را برای بروز اختلاف بین آمریکا و رژیم صهیونیستی هموار کرده‌است؛ اختلافاتی که به رویکرد متفاوت واشنگتن و تل‌آویو برمی‌گردد. بایدن دوگانه «دیپلماسی» و «تحریم» را برای دستیابی به توافق برگزیده اما اسرائیل از هر گونه توافق برد- برد غرب با ایران هراسان است.  
رژیم صهیونیستی بقدری از شکل گیری هر گونه توافقی در وین نگران است که نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم، رئیس موساد و وزیر جنگ خود را پیش از مذاکرات راهی واشنگتن کرد تا مقامات آمریکایی را به اتخاذ مواضع سخت گیرانه‌تری در مذاکرات غیر مستقیم با ایران ترغیب کنند.  
به اذعان رسانه‌های رژیم صهیونیستی، نگرانی واقعی این رژیم از توافق با ایران، فاصله گرفتن آمریکا از منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) است.  
رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند که این رژیم هنوز از دولت دموکرات جو بایدن مطمئن نیست چرا که از سویی به او وعده محدود کردن برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران را داده و از سوی دیگر از گفتن این جمله تکراری که "همه گزینه‌ها روی میز است" فراتر نرفته است.  
فضاسازی‌ها و ایران هراسی‌های رژیم صهیونیستی در حالی است که خود ضمن برخورداری از ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای تاکنون به عضویت ان. پی. تی درنیامده و اجازه بازرسی به ماموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نمی‌دهد در حالی که ایران فراتر از ان. پی. تی، در سال‌های اخیر حتی پروتکل الحاقی را نیز داوطلبانه اجرا می‌کرد.  
 مرحله دوم از دور هفتم مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۴ روز جمعه ۲۶ آذر با برگزاری نشست چهارمین کمیسیون مشترک برجام و اعلام موضع طرف‌های حاضر در گفت و گوها به پایان رسید.  
 بر اساس اعلام سرپرست تیم‌های مذاکره کننده؛ رسیدن به یک متن مشخص به عنوان مبنای توافق، مهم‌ترین دستاورد گفت و گوهای ایران با هیات‌های انگلیس، آلمان، فرانسه، چین و روسیه بوده است. متنی که به دلیل کارشکنی و فشارهای رسانه‌ای طرف‌های غربی و تقلای ناتمام رژیم صهیونیستی دیرتر از پیش‌بینی‌ها به دست آمد اما نشان داد که هیات ایرانی در این دوره از گفت و گوها مصمم است تا به رغم فشارها و فضاسازی‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای، تحریم‌های غیرقانونی علیه ملت ایران را بردارد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها