کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سنگین‌ترین رکود ناشی از کرونا در کدام کشورها رخ داد؟


کد خبر : ۹۰۷۲۷دوشنبه، ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹:۰۶۱۹۳۴ بازدید

تولید ناخالص داخلی (GDP) اتحادیه اروپا بر پایه قیمت‌های جاری در سال 2020 میلادی با رشدی 7.6 درصدی نسبت به ...
سنگین‌ترین رکود ناشی از کرونا در کدام کشورها رخ داد؟سنگین‌ترین رکود ناشی از کرونا در کدام کشورها رخ داد؟

تولید ناخالص داخلی (GDP) اتحادیه اروپا بر پایه قیمت‌های جاری در سال 2020 میلادی با رشدی 7.6 درصدی نسبت به ۱۰ سال پیش به حدود ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد یورو رسید.

اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) روز دوشنبه اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۵.۹ درصد پایین‌تر بود که بدین‌ترتیب نخستین کاهش تولید ناخالص داخلی این اتحادیه از سال ۲۰۰۹ تا کنون به ثبت رسید؛ سالی که تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا پس از رخداد بحران جهانی اقتصاد در سال ۲۰۰۸ حدود ۴.۳ درصد کاهش یافته بود.

یورواستات کاهش فعالیت‌های اقتصادی در نتیجه اعمال محدودیت‌های کرونایی را عامل اصلی کاهش تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد.

بر پایه این گزارش، کمی بیش از یک چهارم تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ سهم آلمان(۲۵.۱ درصد) بوده و پس از آن فرانسه(۱۷.۲ درصد)، ایتالیا(۱۲.۳ درصد)، اسپانیا(۸.۴ درصد) و هلند(۶ درصد) بیشترین سهم را در آن داشته‌اند.

 رکود ناشی از کرونا

در مقابل، مالت با یک دهم درصد و استونی، قبرس و لتونی هر یک با دو دهم درصد کمترین سهم را در تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ داشته‌اند.

گزارش یورواستات همچنین نشان می‌دهد که اسپانیا با کاهش ۱۰.۸ درصدی تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۰ سنگین‌ترین رکود اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا را در میان ۲۷ عضو اتحادیه اروپا متحمل شده است. پس از اسپانیا و در مقایسه با سال ۲۰۱۹، یونان(منفی ۹ درصد)، ایتالیا(منفی ۸.۹ درصد)، پرتغال(منفی ۸.۴ درصد) و مالت(منفی ۸.۴ درصد) شاهد بیشترین افت تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۰ بودند. ایرلند(مثبت ۵.۹ درصد) تنها کشور عضو اتحادیه اروپا بود که در سال ۲۰۲۰ با افزایش تولید ناخالص داخلی مواجه شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها