کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سوختن بازار اراک در آتش بی احتیاطی


کد خبر : ۹۰۷۰۳دوشنبه، ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰:۳۳۵۴۹ بازدید

روشن گذاشتن گاز پیک نیک در زیرپله سرای حاجی باشی اراک که از آن به‌عنوان انبار و محل دپوی ضایعات استفاده می‌شد، این بازار تاریخی را به آتش کشید.

روشن گذاشتن گاز پیک نیک در زیرپله سرای حاجی باشی اراک که از آن به‌عنوان انبار و محل دپوی ضایعات استفاده می‌شد، این بازار تاریخی را به آتش کشید.

مسعود آقازیارتی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در تشریح این حادثه گفت: ساعت ۲۳:۳۲ شنبه 27 آذر شهروندان با مشاهده خروج دود و شعله از درون یکی از سرا‌های بازار، سراسیمه خود را به ایستگاه آتش‌نشانی خیابان محسنی که نزدیک به محل حادثه بود رسانده و ضمن اعلام بروز این حادثه از آتش‌نشانان درخواست کمک کردند. نیرو‌های این ایستگاه با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اراک بلافاصله خود را به محل حادثه در گذر پنجم بازار سرپوشیده (گذر چهارسوق بازار)، سرای حاجی باشی رساندند. از آنجا که این آتش‌سوزی در ساعتی رخ داده بود که افراد هنوز در داخل کاروانســـــرا حضـــور داشتند آتش‌نشانان بلافاصله با انجام اقدامات اولیه ایمنی و با استفاده از تجهیزات خاموش کننده خود را به کانون آتش رسانده و عملیات خاموش‌سازی حریق را آغاز کردند.

او اضافه کرد: نخستین بررسی‌ها نشان داد بر اثر بی‌احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی و نیز روشن گذاشتن گاز پیک نیک یا همان سیلندر گاز سفری، حریق در زیرپله این سرا که از آن به‌عنوان انبار و محل دپوی ضایعات استفاده می‌شد، رخ داده و شروع به خام سوزی کرده بود.

او با بیان اینکه گاز زیادی بر اثر نشت پیک نیک فضا را پر کرده و هرلحظه امکان انفجار وجود داشت، تصریح کرد: آتش‌نشانان ابتدا سیلندر گاز را از محل حادثه خارج کرده و سپس شعله‌های آتش را قبل از سرایت به داخل فروشگاه‌های داخل سرا و اطراف آن خاموش کرده و با جابه‌جایی لوازم سوخته و نیز با اطمینان از نبود هرگونه آتش پنهان و خطر احتمالی به کار خود پایان داده و به ایستگاه خود بازگشتند. خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها