کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای نفت در بازارهای جهانی


کد خبر : ۹۰۵۸۹جمعه، ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷:۰۲۲۷۵ بازدید

در حالی که افزایش موارد ابتلا به سویه اومیکرون نگرانی ها از افت تقاضا برای نفت را شدت بخشیده و در عین حال تضعیف دلار تا ...
بهای نفت در بازارهای جهانیبهای نفت در بازارهای جهانی

در حالی که افزایش موارد ابتلا به سویه اومیکرون نگرانی ها از افت تقاضا برای نفت را شدت بخشیده و در عین حال تضعیف دلار تا حدودی موجب تقویت قیمت محصولات خام شده است، قیمت نفت روز جمعه کاهش داشت و در مسیر ثبت هفته بدون تغییر محسوس قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا امروز با 17 سنت معادل 0.2 درصد کاهش به 72 دلار و 21 سنت رسید.

قیمت نفت برنت دریای شمال هم امروز 11 سنت معادل 0.2 درصد افت داشت و به 74 دلار و 91 سنت رسید.

ویوک دار تحلیلگر بانک کامنولث در این باره گفت: «ببینید در رابطه با اومیکرون چه اتفاقی دارد می افتد. این یک عامل منفی است که فعالان بازار تلاش می کنند با آن کنار بیایند. آیا قرار است با محدودیت های تردد جدیدی روبرو شویم؟ این چیزی است که بازار نگران آن است.

در دانمارک، آفریقای جنوبی و انگلیس تعداد موارد جدید ابتلا به اومیکرون هر دو روز دو برابر می شود. نخست وزیر دانمارک دیروز هشدار داد که دولت ممکن است برای مقابله با شیوع ویروس محدودیت های بیشتری وضع کند.

در آمریکا رشد سریع سویه اومیکرون موجب شده تا برخی شرکت ها طرح های خود برای بازگرداندن خود به محل کار را به تعویق بیاندازند.

کریگ ارلام تحلیلگر موسسه اوآندا گفت: «قیمت نفت همچنان با عوامل منفی ناشی از شیوع سویه اومیکرون مواجه است. در حالی که چشم انداز تقاضا برای اوایل سال آینده چندان امیدوارکننده نیست، اوپک پلاس آماده است تا در صورت لزوم اقدام لازم را انجام دهد و این احتمالا مانع از افت بیشتر قیمت ها خواهد شد.

گروه اوپک پلاس اعلام کرده که ممکن است در صورت تغییر در چشم انداز تقاضا زودتر از نشست زمان بندی شده خود در 4 ژانویه تشکیل جلسه دهد و تغییراتی در سیاست رشد تدریجی تولید خود ایجاد نماید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها