کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بارش های شدیدی در راه است


کد خبر : ۹۰۵۸۸جمعه، ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴:۳۳۱۴۵۶۴ بازدید

طبق پیش‌بینی موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، از امروز جمعه 26 آذرماه سامانه بارشی در کشور فعالیت خود را آغاز می‌کند و ...
بارش های شدیدی در راه استبارش های شدیدی در راه است

طبق پیش‌بینی موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، از امروز جمعه 26 آذرماه سامانه بارشی در کشور فعالیت خود را آغاز می‌کند و بیشترین میزان بارش در حوضه‌های آبریز غربی و جنوب غرب رخ خواهد داد.

به گزارش ایران جیب از وزارت نیرو، پیش‌بینی قبلی موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو حکایت از آن دارد که وضعیت بارشی در هفته منتهی به سوم دی‌ماه بهتر خواهد شد به گونه‌ای که برای حوضه‌های آبریز کارون بزرگ، کرخه، زهره و جراحی و مرزی غرب با ریسک وقوع سیلاب همراه خواهد بود.

تازه‌ترین گزارش موسسه تحقیقات آب نشان از آن دارد که بارش‌ها در حوضه‌های آبریز غربی و جنوب غرب کشور از جمعه ۲۶ آذر آغاز و تا اواخر هفته آینده ادامه خواهد داشت. بر این اساس میزان بارش پیش‌بینی شده برای بخش‌های جنوبی و غربی حوضه آبریز دریاچه ارومیه، جمعه و شنبه ( ۲۶ و ۲۷ آذر) بارشی با حداکثر تجمع نقطه‌ای ۶۰ تا ۸۰ میلی‌متر است. پیش‌بینی بارش برای بخش شمالی حوضه آبریز مرزی غرب، در روزهای جمعه و شنبه (۲۶ و ۲۷ آذر)، بارشی با حداکثر تجمعی نقطه‌ای ۸۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر خواهد بود، همچنین برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۳۰ آذر و اول دی) نیز بارشی با حداکثر تجمعی نقطه‌ای ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر در این نواحی پیش‌بینی شده است.

بارش پیش‌بینی شده برای بخش جنوبی حوضه آبریز مرزی غرب، در روزهای جمعه و شنبه (۲۶ و ۲۷ آذر)، بارشی با حداکثر تجمعی نقطه‌ای ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر  است و نیز در ادامه روند بارشی این منطقه، در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه ( ۲۹ آذر تا اول دی) بارشی با حداکثر تجمعی نقطه‌ای ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر رخ خواهد داد.

پیش‌بینی انجام شده برای حوضه آبریز کرخه، در روزهای جمعه تا یکشنبه(۲۶ تا ۲۸ آذر) بارشی با حداکثر تجمعی نقطه‌ای ۵۰ تا ۸۰ میلی‌متر  است، همچنین برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه(۲۹ آذر تا اول دی) نیز بارشی با حداکثر تجمعی نقطه‌ای ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر در این نواحی پیش‌بینی شده است.

میزان بارش پیش‌بینی شده در حوضه آبریز کارون بزرگ، در روزهای شنبه و یکشنبه (۲۷ و ۲۸ آذر)، با حداکثر تجمعی نقطه‌ای ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلی‌متر  و برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه(۲۹ آذر تا اول دی) نیز بارشی با حداکثر تجمع نقطه‌ای ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر در این حوضه آبریز رخ خواهد داد.

بارش پیش‌بینی شده در حوضه آبریز زهره جراحی، در روزهای شنبه و یکشنبه(۲۷ و ۲۸ آذر)، با حداکثر تجمعی نقطه‌ای ۷۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر است، همچنین برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه(۲۹ آذر تا اول دی) نیز بارشی با حداکثر تجمع نقطه‌ای ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر در این حوضه آبریز رخ خواهد داد.

طبق گزارش قبلی موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، وضعیت بارش‌های کشور از این هفته تا هفته منتهی به سوم دی ماه نسبت به هفته‌های قبل روند بهتری در پیش خواهد گرفت. بر این اساس برای هفته جاری، وقوع بارش‌ها در مناطق واقع در غرب، شمال غرب و برخی از مناطق واقع در سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود، همچنین با توجه به چشم انداز بارش پیش‌بینی شده برای هفته دوم، وقوع بارش‌ها در بیشتر مناطق واقع در نیمه شمالی تا مرکز کشور و همچنین وقوع بارش‌های قابل توجه در مناطق واقع در غرب و جنوب غرب کشور مورد انتظار است به‌طوری که برای حوضه‌های آبریز کارون بزرگ، کرخه، زهره و جراحی و مرزی غرب با ریسک وقوع سیلاب همراه خواهد بود.

این گزارش حاکی است، در هفته منتهی به سوم آذرماه حوضه اصلی آبریز خلیج فارس و دریای عمان بالاترین میزان بارش‌ها را خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها