کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ماجرای درگیری ماموران مترو با چند دستفروش


کد خبر : ۹۰۵۵۶پنجشنبه، ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷:۲۹۹۲۲ بازدید

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران درباره ممانعت ورود برخی از مسافران آقا که چند روز گذشته قصد ورود به واگن بانوان را داشتند توضیحاتی ارائه کرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران درباره ممانعت ورود برخی از مسافران آقا که چند روز گذشته قصد ورود به واگن بانوان را داشتند توضیحاتی ارائه کرد.

مهدی شایسته‌ اصل در نشست صمیمی با چهار نفر از کارکنان امور ایستگاه های شرکت بهره برداری مترو ضمن دلجویی، از آنها که از ورود آقایان به واگن بانوان و دستفروشان ممانعت کرده بودند، تقدیر کرد.

وی گفت: از اصحاب رسانه انتظار داریم که برای مقابله با ورود آقایان به واگن بانوان، دستفروشان و متکدیان پوشش رسانه ای داده و این آگاهی را به مردم بدهند که در هنگام مواجهه با آنها با پرسنل خدوم متروی تهران همکاری داشته باشند و مقابل آنها نایستند.

او درباره درگیریهای چند روز گذشته برخی از مسافران آقا که قصد ورود به واگن بانوان را داشتند توضیحاتی را ارائه و تصریح کرد: با حضور دستفروشان و متکدیان حفظ آرامش روانی شهروندان در شهر بزرگ زیرزمینی با این حجم از تردد که بحث بسیار مهمی است خدشه دار شده است و ما رفع این معضل را در اولویت کاری خود قرار داده ایم .

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه یادآور شد: به دلیل مشکلات اقتصادی وضعیت نامناسبی که در معیشت خانواده ها شکل گرفته و بروز و ظهور دستفروشان و تردد متکدیان، همانطور که در شهر اتفاق می‌افتد در زیرزمین هم رخ می‌دهد. این اتفاق مخاطرات فرهنگی و اجتماعی فراوانی به دنبال دارد و مشکلات متعددی را هم به لحاظ سمعی بصری ایجاد کرده است.

شایسته اصل اضافه کرد: حضور اینگونه افراد در مترو جدای از مسئله اقتصادی، آرامش روانی و هویت شهر را بر هم زده است و این مسئله ای است که باید به عنوان یک پدیده اجتماعی مورد بررسی قرار بگیرد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: این موضوع باید به عنوان یک پدیده اجتماعی مطرح شود و من از مسئولان شهر دکتر زاکانی به عنوان شهردار تهران، دوستانم در قوه قضایه می خواهم ‌کمک و حمایت های خود را برای رفع هرگونه خلأ قانونی برای این موضوع و حمایت از همکارنم بگذارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از همکاران ما که بیش از ۲۸ سال سابقه کار دارد و در یکی از ایستگاه های مترو در پی اعتراض بانوان مانع ورود مسافر آقا به واگن بانوان شده بود، مورد ضرب و شتم قرار گرفت، گفت: اگر چهره وعکس ایشان را ببینید، متوجه می شوید، که ایشان بسیار آرام و متینی است و صبورانه از آن مسافران جوان خواهش کرده بود که واگن بانوان را ترک کند و به جای اینکه واکنش مثبتی ببیند، مورد فحاشی و حرکت پرخاشگرانه قرار می گیرد.، در این میان متاسفانه بخاطر درگیری، مشتی  توسط مسافر به صورت ایشان وارد و باعث شکستی بینی ایشان شده است.
شایسته اصل گفت: از اصحاب رسانه انتظار می رود که چنین مسائلی را پوشش رسانه ای داده و این آگاهی را به مردم بدهند که در هنگام مواجهه با مواردی مشابه این حادثه با پرسنل خدوم متروی تهران همکاری داشته باشند و مقابل آنها نایستند، چرا که بر خلاف انتظار ما که سعی داریم محیطی امن و با آرامش را برای شهروندان به ارمغان بیاوریم برخی از بانوان در مقابل پرسنل مترو که از ورود آقایان، متکدیان و دستفروشان به واگن ویژه بانوان ممانعت می کنند موضع گرفته و از آنها دفاع می کنند، این در حالیست که ما روزانه با حجم بسیار زیادی از شکایات مردمی برای مقابله با ورود آقایان  به واگن بانوان روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه ماموران ما در هنگام مواجهه با این افراد با دفاع  مسافران روبرو می شوند، گفت: واکنش های ضد و نقیض برخی مسافران و در خواست های آنها ما را دچار دوگانگی کرده که  آیا از  حق طبیعی  مسافران به خصوص بانوان که روزانه مطالبه می کنند  باید حمایت کرد و یا توجه ای به آن نکنیم، اصحاب رسانه می توانند به ایجاد گفتمان درست، باز شدن مسائل و ترویج ارزشها و ضد ارزشها ورود کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، در پایان این جلسه از  آقایان  بهروز قدمی ، اصغر طالبی ،نادر سید اشرفی و امیر حاجی آخوند زاده از کارکنان چند ایستگاه متروی تهران تقدیر شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها