کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تشنج و کما بعد از تزریق بوتاکس به پسر جوان


کد خبر : ۹۰۴۵۸سه شنبه، ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳:۴۹۸۹۴ بازدید

پسر جوانی که پس از تزریق بوتاکس تا یک قدمی مرگ رفته بود به شکل معجزه آسایی زنده ماند.

پسر جوانی که پس از تزریق بوتاکس تا یک قدمی مرگ رفته بود به شکل معجزه آسایی زنده ماند.

خواهر این پسر 28 ساله به ایسنا گفت: برادرم شنبه ۲۰ آذر ساعت ۱۳ در مطب یکی از پزشکان عمومی شهر اراک برای تزریق بوتاکس حاضر شد. تزریق خط اخم بدون مشکل انجام شده، اما بلافاصله پس از تزریق در شقیقه دچار درد بسیار شدید شده و روی زمین افتاده و شروع به تشنج کرد. با حضور اورژانس در محل، برادرم که تشنج بسیار شدیدی داشت به بیمارستان منتقل شد و تا ساعت 19 یکشنبه در کما بود و هیچ واکنشی نداشت ولی به طرز معجزه آسایی به زندگی برگشت و مرخص شد.

وی درخصوص تشخیص پزشکان اظهار کرد: با چندین پزشک صحبت شد و تقریباً تمامی آنها اعلام کردند که مواد استفاده شده برای تزریق دارای ناخالصی بوده است. در ابتدا تصور بر این بود که شاید تزریق در کانال عصبی انجام شده است اما ظاهراً مواد استاندارد و مرغوبی استفاده نشده است که بابت این اتفاق به مراجع قضایی شکایت خواهیم کرد.
دکتر بهمن صادقی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص اتفاق رخ داده به ایسنا گفت: تا امروز هیچ مصوبه قانونی برای منع ورود پزشک عمومی به عرصه تزریق ژل و بوتاکس دیده نشده است و تنها کمیسیون تأمین صلاحیت‌های بالینی مصوب کرده است که پزشک عمومی دوره دیده می‌تواند به این عرصه ورود کند.
وی تصریح کرد: البته اگر تزریق توسط شخص پزشک انجام نگیرد، دانشگاه توان مداخله و جلوگیری را دارد و حتی در صورت انجام این تزریق در آرایشگاه‌ها امکان پلمب آرایشگاه وجود دارد. در صورتی که تزریق ژل و بوتاکس اتفاقی برای بیمار به همراه داشته باشد، بیمار می‌تواند به نظام پزشکی اعلام شکایت کند و در صورت بروز قصور، قطعاً برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
البته بخشی از عواقب این ماجرا به بیمار برمی‌گردد، چراکه برای پرداخت مبلغی کمتر به فرد غیرمتخصص مراجعه کرده است، اما مسلماً بخش عمده‌ای از مسئولیت به پزشک باز می‌گردد که با وجود اطمینان‌دهی به مراجعه‌کنندگان خود، از مواد و برندهای بی‌کیفیت استفاده کرده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها