کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

2 کشته در انفجار کپسول های هلیوم


کد خبر : ۹۰۴۵۷سه شنبه، ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳:۰۱۷۷۱ بازدید

انفجار شدید در مغازه نگهداری سیلندرهای گاز در خیابان زمزم تهران منجر به مرگ دو نفر و تخریب ساختمان و آسیب شدید به چندین خانه و خودرو شد.

انفجار شدید در مغازه  نگهداری سیلندرهای گاز در خیابان زمزم تهران منجر به مرگ دو نفر و تخریب ساختمان و آسیب شدید به چندین خانه و خودرو شد.

به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت ١٨:۴۴ یکشنبه حادثه انفجار شدید یک ساختمان در محله قلعه مرغی، خیابان زمزم، به سامانه ١٢۵ اعلام شد و در کمتر از سه دقیقه مأموران سه ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه رسیدند.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در تشریح این حادثه گفت: با حضور در محل مشخص شد انفجار در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه 200 متری رخ داده که به گفته همسایه‌ها همان روز به‌عنوان کارگاه شارژ و نگهداری سیلندر شروع به کار کرده بودند و چندین سیلندر کوچک و بزرگ اکسیژن، استیلن و هلیوم  در محل نگهداری وجود داشت. بر اثر این انفجار طبقه همکف و بخشی از طبقه بالایی تخریب وهمچنین مغازه مجاور ساختمان کاملاً تخریب شده بود.
ملکی با بیان اینکه بر اثر شدت انفجار شیشه‌های چندین ساختمان مقابل و کناری ملک نیز شکسته شده بود گفت: بر اثر این انفجار آتش‌سوزی رخ داده بود که بلافاصله مهار شد.
وی با اشاره به انجام عملیات جست‌و‌جو و نجات گفت: ۲ نفر که زیر حجم زیادی از آجر و خاک مدفون شده بودند بیرون کشیده شدند اما به تأیید عوامل اورژانس هر دونفرجان باختند.یک مرد هم در طبقه بالای این مکان حضور داشته که با کمک آتش‌نشانان از ساختمان خارج شد .
به گفته ملکی ،علت این حادثه از سوی کارشناسان آتش‌نشانی بررسی و اعلام خواهد شد.
 سرهنگ «رسول بهرامی» سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت نیز در این باره گفت: ساعت 18 و 50 دقیقه عصر یکشنبه خبر انفجار در یک کارگاه تولیدی در محله ابوذر اعلام شد و بلافاصله نزدیک‌ترین گشت انتظامی کلانتری 161 ابوذر برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام شد.
 این مقام پلیسی با اشاره به اینکه بررسی‌های اولیه نشان از این داشت، پس از تخلیه تعدادی کپسول حاوی گاز هلیوم انفجار رخ داده است، افزود: در این حادثه 2 کارگر در محل حادثه جان خود را دست داده و خسارت‌های مادی به کارگاه و خودرو‌های پارک شده در کنار خیابان وارد آمده است.
تعیین هیأت کارشناسی 9 نفره
با اعلام خبر مرگ دو مرد جوان در مغازه، بازپرس حبیب اله صادقی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند. بررسی های اولیه نشان می داد که مغازه مورد نظر دو روز قبل از سوی دو مرد جوان اجاره شده و یکشنبه روز  شروع کار آنان بوده است. طبق اظهارات شاهدان، آنها کپسول های بزرگ  را به آنجا منتقل کرده تا با استفاده از آنها، کپسول های کوچک هلیومی مخصوص  بادکنک پر شود. اما ناگهان تعدادی از این کپسول ها منفجر شده که باعث مرگ این دو مرد شد. هویت یکی از قربانیان مشخص است وبازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران دستور انتقال اجساد به پزشکی قانونی، شناسایی علت مرگ و هویت قربانی دوم را صادر کرد.
همچنین از آنجایی که این انفجار باعث خسارت به  دو ساختمان 5 طبقه در همان حوالی شده بود، بازپرس جنایی به شهرداری منطقه دستور فراهم کردن امکانات اسکان ساکنان دو ساختمان و تعمیرات لازم ساختمان های آسیب دیده را صادر کرد. به دستور بازپرس جنایی هیات کارشناسی 9 نفره ای نیز برای بررسی علت حادثه و شناسایی مقصران احتمالی آن تشکیل شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها