کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بنزهای خودران در جاده‌های آلمان


کد خبر : ۹۰۴۱۶سه شنبه، ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶:۲۸۲۹۱۱ بازدید

مرسدس-بنز می‌گوید اولین خودروسازی است که توانسته برای سیستم خودران در سطح 3 مجوز بگیرد. با این سیستم راننده می‌تواند در ...
بنزهای خودران در جاده‌های آلمانبنزهای خودران در جاده‌های آلمان

مرسدس-بنز می‌گوید اولین خودروسازی است که توانسته برای سیستم خودران در سطح 3 مجوز بگیرد. با این سیستم راننده می‌تواند در مسیرهایی مشخص دستش را از روی فرمان برداشته و حواسش را به کارهای دیگر بدهد.

میزان خودران بودن ماشین‌ها در پنج سطح تعریف شده که در بالاترین سطح، ماشین در همه جاده‌ها بدون نیاز به راننده حرکت خواهد کرد. در حال حاضر بیشتر ماشین‌های لوکس در سطح ۲ خودران هستند که در آن راننده باید همچنان دستش روی فرمان و حواسش به جاده باشد.

مجوز بنز برای استفاده در بیش از ۱۳ هزار کیلومتر اتوبان‌ در آلمان صادر شده است. بنز می‌گوید برای استفاده از این سیستم از دولت‌های آمریکا و چین هم تقاضای مجوز کرده است.

قرار است این سیستم که نامش "درایو پایلوت" است سال آینده در کلاس S و مدل الکتریکی EQS بنز نصب شود. درایو پایلوت با فشار دکمه‌ای روی فرمان فعال می‌شود و ماشین را تا سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت کنترل می‌کند.

این سیستم می‌تواند به اتفاق‌های غیرمنتظره واکنش نشان دهد و در صورتی که ببیند برای ادامه حرکت به راننده نیاز است، به او هشدار می‌دهد. راننده هنگام فعال بودن سیستم می‌تواند از طریق نمایشگر ماشین فیلم تماشا کند، ایمیل بنویسد و بخواند یا از اینترنت خرید کند.

خودروسازان و شرکت‌های فن‌آوری برای رسیدن به سطوح بالاتر خودران به شدت در حال رقابتند. در حال حاضر نزدیک‌ترین سیستم به درایو پایلوت، سیستم خودران تسلا است که در آن راننده می‌تواند در ترافیک دستش را از روی فرمان بردارد. با این حال این سیستم در طبقه‌بندی دولت آلمان در سطح ۲ طبقه‌بندی شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها