کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سهم موبایل‌‌فروش‌ها در ایجاد مزاحمت‌تلفنی برای هلال‌ احمر


کد خبر : ۹۰۴۰۶دوشنبه، ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵:۰۷۵۱۶ بازدید

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با بیان این‌که فروشندگان موبایل بیشترین مزاحمان تلفنی سامانه ۱۱۲ هلال‌احمر هستند، گفت: فروشندگان موبایل برای تست تلفن‌ های همراه هنگام فروش با سامانه ۱۱۲ تماس می‌ گیرند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با بیان این‌که فروشندگان موبایل بیشترین مزاحمان تلفنی سامانه ۱۱۲ هلال‌احمر هستند، گفت: فروشندگان موبایل برای تست تلفن‌ های همراه هنگام فروش با سامانه ۱۱۲ تماس می‌ گیرند.

محمدباقر محمدی در مورد فوریت‌هایی که برای آن می‌توان با سامانه ۱۱۲ تماس گرفت، گفت: افراد هنگامی که در حوادثی مانند زمین‌لرزه و رانش زمین، آبگرفتگی، برف و کولاک، توفان و تگرگ روبه‌رو و دچار حادثه می‌شوند، می‌توانند برای دریافت کمک با سامانه ۱۱۲ تماس بگیرند. همچنین کوهنوردان اگر دچار سقوط، آسیب‌دیدگی فیزیکی و ریزش بهمن شدند در صورت تماس با سامانه ۱۱۲ به آنها خدمت‌رسانی می‌شود.

وی افزود: در تصادفات بین‌شهری به‌ویژه تصادفاتی که نیاز به عملیات رهاسازی است در صورت تماس با سامانه ۱۱۲ امدادگران جاده‌ای هلال‌احمر در محل حادثه حاضر می‌شوند. در سوانح هوایی و دریایی و برخورد صاعقه در محدوده‌های غیرشهری در صورت تماس با این سامانه امدادرسانی انجام می‌شود.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با اشاره به این‌که این سامانه هم دارای مزاحم تلفنی است، گفت: یکی از مزاحمت‌هایی که برای این سامانه ایجاد می‌شود، تماس فروشندگان موبایل با سامانه ۱۱۲ است. متاسفانه فروشندگان موبایل برای تست تلفن‌های همراه هنگام فروش با سامانه ۱۱۲ تماس می‌گیرند تا صدا را برای خریدار تست کنند. این موضوع باعث شده است تا بخش زیادی از مزاحمت‌های هلال‌احمر از سوی فروشندگان موبایل باشد.

به گفته محمدی، بخش دیگری از تماس‌های سامانه ۱۱۲ را تماس‌های دارای تداخل تشکیل می‌دهد. در این تماس‌ها حادثه‌ای به اورژانس اعلام شده و افراد با هلال‌احمر هم تماس می‌گیرند و حادثه را اعلام می‌کنند که پس از هماهنگی از اعزام نیرو در صورت ورود اورژانس خودداری می‌کنیم.

وی با اعلام این‌که گاهی افراد در حوادث دچار استرس شده و اشتباهی با هلال‌احمر تماس می‌گیرند، افزود: در طول روز گاهی افراد به جای گرفتن شماره تلفن پلیس، اورژانس و بعضا آتش‌نشانی اشتباهی با ۱۱۲ تماس می‌گیرند که این تماس‌ها هم در دسته تداخل تماسی دسته‌بندی می‌شود و آن را جزو مزاحمت به حساب نمی‌آوریم و با هماهنگی بین سازمانی این ماموریت‌ها به نیروی امدادی مورد نظر ارجاع داده می‌شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها