کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هنگام سرقت گردنبند


کد خبر : ۹۰۳۵۲یکشنبه، ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳:۵۸۹۳۳ بازدید

سه مرد شرور که هنگام سرقت گردنبند طلای یک مرد، او را به قتل رسانده بودند با تلاش کارآگاهان پلیس جنایی غرب استان تهران دستگیر شدند.

سه مرد شرور که هنگام سرقت گردنبند طلای یک مرد، او را به قتل رسانده بودند با تلاش کارآگاهان پلیس جنایی غرب استان تهران دستگیر شدند.

سرهنگ بهروز کریم خانی رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران درباره آخرین پرونده کشف شده در دایره مبارزه با جرایم جنایی غرب استان تهران به «ایران» گفت: مدتی قبل به‌دنبال اعلام یک فقره زورگیری در یکی از خیابان‌های اندیشه خیلی زود گشت کلانتری در محل حضور یافت و با پیکر خونین مردی 45 ساله روبه‌رو شدند.

مأموران کلانتری در نخستین تحقیقات دریافتند چهار سارق زورگیر با دو دستگاه موتورسیکلت هنگامی که مرد جوان در حال پیاده شدن از خودرواش بوده به طرف او رفته و گردنبند طلای او را می‌قاپند. مرد جوان نیز به تعقیب سارقان پرداخت اما یکی از آنها با ضربه‌های چاقو وی را مجروح کرد و از محل گریختند که مرد مالباخته در اثر شدت جراحت در بیمارستان فوت کرد. با شروع تحقیقات پلیسی سرانجام هفته گذشته سه نفر از متهمان که حدود 25 سال دارند، شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر شدند و متهم اصلی در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد.

مشکلات اقتصادی و فرهنگی بیشترین عامل وقوع جرم

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران با بیان اینکه مهم‌ترین عوامل بروز جرایم بویژه سرقت و قتل مشکلات اقتصادی و فرهنگی است، افزود: جوانی که بیکار است و در دام اعتیاد نیز گرفتار شده برای تهیه پول و مواد مخدر دست به هر کاری می‌زند چنین افرادی برای تهیه پول مرتکب سرقت می‌شوند و وقتی مالباخته را مانع دستیابی به هدفشان ببینند با سلاح او را مجروح کرده و حتی به قتل می‌رسانند. از سوی دیگر مردی که مجبور است از صبح زود تا پاسی از شب برای تأمین نیازهای مالی خانواده‌اش کار کند وقتی آخر شب خسته و بی‌حوصله به خانه برمی گردد نه تنها توانی برای صحبت و گفت‌و‌گو با اعضای خانواده و فرزندانش ندارد بلکه در چنین شرایطی کوچکترین تنشی در خانواده می‌تواند به معضلی جبران‌ناپذیر تبدیل شود. فقر مالی و فرهنگی در کنار نبود محبت و توجه و مهارت‌آموزی و صبر مهم‌ترین دلایل وقوع جرم و جنایت است.

سرهنگ کریم خانی همچنین درباره اینکه شهرستان‌های شهریار و ملارد بیشترین جرایم را در بین 6 شهرستان غرب استان تهران به خود اختصاص داده است، گفت: افزایش جمعیت و تنوع در قومیت‌های ساکن در این محدوده جغرافیایی، وجود باغ‌های زیاد در این مناطق و حضور معتادان متجاهر و کارتن خواب‌ها زمینه ارتکاب جرایم را بیشتر کرده و باعث افزایش سرقت‌های خرد در غرب استان تهران شده است. البته در سال‌ جاری طبق آخرین آماری که پلیس غرب استان تهران ارائه کرده، 20 درصد تماس‌های مردم درباره وقوع جرایم کاهش یافته است. همچنین 60 درصد جرایم از سوی پلیس آگاهی کشف شده و امسال نیز میزان کشف جرایم نسبت به سال گذشته 66 درصد رشد داشته است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها