کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

تنها 30 درصد خودروهای ایرانی، ایمنی دارند

کدخبر:۹۰۱۰دوشنبه، ۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶:۴۱۷۷۳۵ بازدید

در میان تولیدات صنعت خودروی ایران، حدود 30 درصد این محصولات از نظر ایمنی نمره قابل قبول گرفته اند.

 اگر  همه خودروهای ایرانی ایمن بودند چه اتفاقی می افتاد؟  شاید یک مقایسه ساده وضعیت را معلوم کند.  یکی از ایمن ترین خودروهای تولید شده در ایران، پژو 206 است.این خودرو تیراژی حدود یک سوم پراید دارد. پژو 206  بر اساس آمار تنها  دو درصد  از مرگ و میر جاده​ای را به خود اختصاص داده است یعنی اگر پراید هم مانند پژو 206 ایمن می بود  به جای سالی 15 درصد، سالی 6 درصد  را به کام مرگ می کشید.

در اروپا ایمنی خودروها توسط موسسه یورو ان کپ بررسی می شود . میزان ایمنی خودروها در این موسسه  با ستاره معلوم می شود. براين اساس 5 ستاره بالاترین امتیازی  است که یک  خودرو می تواند کسب کند. البته به غیر از این موسسه  یک سازمان معتبر دیگر هم که به ایمنی بزرگ راه های آمریکا معروف است وجود دارد. با این همه اکثر خودروهای ایرانی چون متعلق به شرکت هایی هستند که محصولشان در اروپا عرضه می شود نگاه به نمره های این موسسه اروپایی برای ایرانی ها  کارگشاتر است. در میان خودروهای تولیدی در ایران که دارای ایمنی بالایی هستند، مزدا 3  و نیسان تینا  توسط سازمان ایمنی  بزرگ راه های آمریکا جزو ایمن ترین خودرو ها اعلام شده اند.

با این همه خودروهایی هم  در ایران  هستنند که یا تست تصادف نشده اند یا در تست تصادف رد شده اند .

در میان تولیدات صنعت خودرو ایران تنها  حدود 30 درصد مدل ها  از موسساتی چون یورو ان کپ نمره قابل قبول گرفته اند. شاید اگر هنگام خرید کمی به امتیازکسب شده توسط تست تصادف در خودروها دقت کنید یا درباره میزان ایمنی خودرو اطلاعات کسب کنید از آینده خطرناکی جلوگیری کنید که بی بازگشت و غم انگیز  است.

 

مگان

  مگان ایمن ترین خودرویی است که هم اکنون در ایران تولید می شود. براساس اعلام سازمان یورو ان کپ این خودرو پنچ ستاره ایمنی را کسب کرده است. در تصادف از جلو ضربه به خوبی توسط کاپوت خودرو با مچاله شدن جذب می شود و بخش کابین سرنشینان و ستون​های آن به خوبی توانایی مقاوت را دارند. در تصادف ازکنار هم خودرو عملکرد خوبی دارد. کمربند ایمنی به همراه کیسه هوا  در این شرایط  ضربه شدید وارد آمده به سرنشینان را کاهش می دهند مواد داشبورت خودرو هم تا حد زیاد ضربه را می گیرند. خودرو قابلیت بالایی در حفاظت از جان کودکان دارد . این خودرو در بخش تصادف از جلو  14 و در بخش تصادف از کنار 16 امتیاز کسب کرده است . مجموع امتیاز این خودرو 33 است.

سوزوکی گرند ویترا

  این خودرو را می توان پس از مگان، مزدا 3 و تینا  ایمن ترین خودرو تولید شده در ایران دانست. ضعف عمده این خودرو نسبت به مگان خم شدن ستون های خودرو در تصادف و احتمال آسیب رسیدن بیشتر به راننده است. این خودرو در بخش تصادف از کنار 16 امتیاز کسب کرده که هم اندازه مگان است. ولی در بخش تصادف از جلو تنها 11 نمره بدست آورده است. در مجموع این خودرو با چهار ستاره ایمنی و مجموع امتیاز 30 سومین خودرو ایمن در ایران است.

 پژو 206

شاید خیلی ها فکر کنند پژو 206 به دلیل کوچکی یا جمع شدن جلوی خودرو ایمنی کمی دارد ولی شکل تخم مرغی خودرو و پخش صحیح نیروها در تمام بدنه و جذب نیرو توسط مچاله شدن جلوی خودرو، سرنشینان را از مرگ  نجات می دهد با اینکه تیراژ این خودرو در ایران سالانه بیش از 100 هزار دستگاه است. پژو206  در تصادفات جاده ای ایران  از کمترین میزان مرگ و میر برخوردار است. این خودرو از نظر ایمنی با چهار ستاره ایمنی و مجموع امتیاز 25 وضعیت خوبی دارد امتیاز تصادف از جلو خودرو همانند گرندویترا 11 است ولی از نظر تصادف از کنار خودرو تنها 14 امتیاز کسب کرده است.

  تندر 90

  تندر 90 از نظر ایمنی در اروپا وضعیت متوسطی دارد ولی همین وضعیت متوسط به دلیل نبود ایمنی بالا در خودروهای ایرانی سبب شده وضعیت تندر در ایران خوب باشد. خودرو تندر در مجموع توانسته در تست تصادف 3 ستاره ایمنی و 19 امتیاز کسب کند. امتیاز تصادف از جلو 8 و از پهلو 11 است که بسیار ضعبف تر از پژو 206 خود را نشان می دهد  البته همین وضعیت از بسیاری خودروهای دیگر داخلی حتی زانتیا بسیار بهتر است. تصادف با تندر 90 کمی از کنار خطرناک است و احتمال آسیب به قفسه سینه وجود دارد .

سمند

  سمند توسط موسسه مایرا انگلستان تست شده نتایج تست تصادف نشان می دهد این خودرو هم وضعیت ایمنی مناسبی دارد.با اینکه این خودرو برروی پلت فرم پژو 405 سوار شده اما در بدنه  حدود 1500 نقطه جوش بیشتر  دارد.  بیشتر بودن وزن 200 کیلویی خودرو و ضخیم بودن ستون ها، سبب شده خودرو در هنگام تصادف در قسمت کابین دچار صدمه زیادی نشود و ستون ها کمترین خمش را بردارند و درب ها هم باز نشوند. به نظر می رسد سمند  سه ستاره ایمنی را در تست تصادف بتواند کسب کند.

محصولات جدید

  در  میان محصولات جدید، وضعیت ایمنی چگونه است؟  شاید در میان این محصولات  یکی از ایمن ترین خودروهایی که قرار است در ایران تولید شود رنو کلیو باشد. این خودرو از موسسه یورو ان کپ 5 ستاره گرفته است. درباره تولید این محصول بین ایران خودرو و رنو مذاکراتی انجام گرفته است.  رنو کلئوس محصول جدید دیگر رنو برای بازار ایران است. این خودرو شاسی بلند که بر روی پلت فرم مشابه نیسان قشقایی قرار گرفته، دارای 5 ستاره ایمنی از موسسه یورو ان کپ است. البته امتیاز این خودرو از رنو کلیو کمتر اعلام شده است.

دیگر محصولات رنو که در ایران خودرو و و گروه سایپا تولید خواهند شد ساندرو، داستر و وانت تندر 90 هستنند. هر سه خودرو چون بر اساس پلت فرم تندر 90 توسعه یافته اند ایمنی مشابه تندر 90 را دارند.

ایران خودرو همچنین در حال مذاکره با پژو برای تولید مدل 301 است. این محصول  از نظر ایمنی در رده متوسط و سه ستاره است و ایمنی آن در حد سمند است. دیگر محصولات  ایران خودرو یعنی رانا و دنا هم که یکی بر روی پلت فرم پژو 206 و دیگری بر روی پلت فرم سمند توسعه یافته اند ایمنی شبیه به پژو 206 و سمند دارند. در میان محصولان  جدید سایپا،  بیشتر مدل های چینی به چشم می خورد. در میان این محصولات بهترین وضعیت را دوخودرو Z300  و چانگان eado  دارند. Z300 که قرار است با نام آریو و با نشان سایپا در این شرکت تولید شود ، در کلاس رنو مگان قرار دارد و  ساخت یک شرکت نه چندان مطرح چینی با نام Zotye    است. این خودرو از موسسه تست خودرو چاینیز ان کپ 5 ستاره ایمنی گرفته است.خودرو لوکس eado  هم 5 ستاره ایمنی از چاینیز ان کپ دریافت کرده است.  البته این 5 ستاره ایمنی را نمی توان مانند مجموعه های  اصلی ایمنی  در جهان معتبر دانست  ولی اگر منصفانه نگاه کنیم این  دو خودرو نسبت به بیشتر خودروهای چینی که وارد بازار  ایران می شود وضعیت مناسبی دارند.

اما روی هم رفته خودروهای چینی وضعیت ایمنی چندان مناسبی ندارند  و تعداد بسیار اندکی از این خودروها از نظر ایمنی مجوز ورود به بازار اروپا را کسب کرده اند.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

سالار: 1393/10/819:51:44،
160
178
سمند محکمترین خودروی زیر 50 میلیونه ایرانه...
دوست شما: 1393/10/821:10:34،
85
37
اونا هم خودرو های وارداتی غیر چینی هستند . که ایمنی دارند

مسئول ها کدومتون سمند و یا پراید و جیلی میلی سوار میشید که مردم خودتون رو همون کسانی که بهتون رای دادند رو به سوار شدن به خودرو های داخلی واسه منافع خودتون ترغیب می کنید . تو هر کشوری نماینده ها مدافع حقوق مردم هستند . فقط شما نمایندگان مجلس هستید که موقع انتخابات دستتون رو واسه هر رای دراز می کنید و به ازای اون پونصد تا وعده دروغ میدید و بر خلاف شون دقیقا عمل می کنید . می تونم اسم ببرم چند نفر از شما تویوتا لندکروزر سواره !!
بهزاد: 1393/10/821:13:09،
142
97
بازم یه عده الان میان میگن ال لگن بهترین خودروی این دنیا و آخرت .
بازم دم 206 گرم
شاه: 1393/10/821:24:09،
55
191
پارس دوگانه++++++++++++++++سمندef7دوگانه----------------------------
مهدی: 1393/10/821:30:54،
96
104
206 واقعا یکی از ایمن ترین خودرو های تولیدی ایران خودرو هستش بقیشون اشغاله اصلا تست نشدن و ایمنیشون حدس زدن من تصادفای 206 ديدم ماشین داغون شده بود ولی راننده زیاد آسیب ندیده بود
مهدی: 1393/10/821:35:50،
59
50
تو ایمنی ماشینای ایرانی اول مگان خيلی لامصب محکمه تو خیابون رونیز زد به مگان با گارد گارد جم شد خورد کاپوتش سپر و کاپوتش غر شد ولی مگانه فقط بین در صندوقش فاصله افتاد ضربه گیر داره سپرش
کنجکاو: 1393/10/821:39:01،
40
31
سمند ایمن هست؟ در مقابل چی؟ خودرو ها را باید بی خیال شد و فکری به حال هزاران اتوبوس شهری کاملا اسقاطی و از رده خارج شده کرد که 3 میلیون تهرانی بدبخت مثل من را جابجا می کنند! شاید بیشتر و شاید 10 درصد هم ایمن نیستند!!
کنجکاو: 1393/10/821:40:10،
27
27
سمند ایمن هست؟ در مقابل چی؟ خودرو ها را باید بی خیال شد و فکری به حال هزاران اتوبوس شهری کاملا اسقاطی و از رده خارج شده کرد که 3 میلیون تهرانی بدبخت مثل من را جابجا می کنند! شاید بیشتر و شاید 10 درصد هم ایمن نیستند!!
رضا: 1393/10/821:43:14،
46
37
مگان تو عکس با مگانهای ما یه زره فرق داره ها .
محمد: 1393/10/821:58:49،
31
26
من تو ماي عزيز يعني ميميرند؟؟؟
ادعاي شما رو حتي خود خودروسازان داخلي هم ندارند

تو همين سايتا چك كنيد عكس مقايسه تصادف تريلي با بنز و تصادف تريلي با پرايد رو
تاريخ ارايه ترمز اي بي اس رو در كمپاني بنز و محصولات داخلي مقايسه كنيد
و همچنين امار تلفات جاده اي ايران و دنيا

شايد واقعا ماست سياهه و ما نميبينيم
يادتان هم باشد كه قبول اشتباه و كاستي، اولين قدم براي پيشرفت هست بجاي توجيه و فرار به جلو و پاك كردن صورت مساله...ايشالا كه موثر بيافته
P: 1393/10/821:59:35،
55
25
خودروسازان (مونتاژکاران) بجای اینکه به فکر استحمار مردم باشند و داشبورد ماشین را عوض کنند به فکر جان هموطنان خود باشند.

آقایان دولت و مجلس به فکر جان مردم باشند به جای بازی گوشی های سیاسی. رسالت شما همین است....
م: 1393/10/822:01:42،
65
57
این تست 206 مربوط به سال 2000 میلادی است اگر الان تست بگیرند 2 ستاره هم نمیگیرد .
رضاااا: 1393/10/900:10:24،
26
23
اگه ایمینی میخای بشین خونت و بیرون نیا
ماشین باید شتاب باشه ... سمند مثه نعشه هاست.
تار: 1393/10/900:19:28،
22
22
محکمی با ایمنی متفاوته
نار: 1393/10/900:25:31،
78
39
متاسفانه اکثرا اطلاعات کمی راجب تست تصادف دارن و حتی نویسنده هم نکاتی رو فراموش کرده.مثلا تست 206 مال سال 2000هست یعنی تو تست اون سال 206 4 ستاره گرفته که مسلما اون زمان شرایط تست نسبت به سالی که تندر90 تست شده یعنی 2005 ساده تر بوده و زمان تندر هم نسبت ب الان ساده تره.الان همون 4 ستاره 206 شاید بشه 2 تا نه بیشتر
هادی: 1393/10/900:51:25،
22
23
30 درصد!!!! چه خبره بابا مگه اینجا هنده یا چین.
اگه 30 درصد بود رتبه اول مرگ و میر تو جاده ها رو نداشتیم.
برو روی2 درصد تمرکز کن
علي: 1393/10/908:49:25،
35
20
عجب تبليغاتي براي محصولات بي كيفيت داخلي ايران خودرو و سايپا كردي
فقط تو كل توليدات داخلي يه پرايد رو جا انداختي كه اگه روت ميشد اونم يه جوري توجيحش ميكردي!!
و همچنين محصولات چيني سايپا صرفا!!
خوبه اينم يه مدل پول درآوردنه!!
ابی: 1393/10/909:12:24،
26
26
تندر 3ه ستاره در سال 2005 گرفته..206 4 ستاره در سال

2000..قضاوت با شماست..
مان: 1393/10/819:53:18،
27
33
سلام به نظر تون کشنده های مان tgs با 440 اسب بخار و 18 تن صفر کیلومتر بیاریم خریدار داره ؟

قیمتش حدود 650 تا 700 میلیون میشه.

40 تن 480 اسب بخار هم 700 تا 750 میلیون
mehrdad: 1393/10/901:15:38،
23
19
با وجود ولوو FH کشنده های دیگه تو ایران حرفی برای گفتن ندارن البته نمیگم مان بده ولی با این قیمت مطمین باش هیشکی FH رو که 12 ساله تو ایرانه و آزمایششو پس داده ول نمیکنه به یه تازه وارد 700 تومن پول بده
بابای چنگیز: 1393/10/819:55:58،
33
22
فکر کنم پراید رو هم بررسی میکردن آمارشون بهترتر میشد.
مثلا میتونستن بگن تنها ده درصد ایمنی ندارد
سالار: 1393/10/819:56:42،
38
25
پرشیا و 405 آخرن...
محمد: 1393/10/820:02:05،
43
21
داشبورت؟!! آقا لطفا لغت درست بكار ببريد.

در ضمن اميدوارم نتايجي كه گفتيد، براي خودروهاي توليد داخل باشند. نه خودروهايي كه توسط كمپاني اصلي توليد شدند و مورد تست قرار گرفتن. چون نمونه اصلي همون خودرو با نمونه توليد داخلش هزارتا فرق داره. از مقاومت بدنه بگير تا مواد بكار رفته و كيفيت كيسه هوا و لنت و ترمز و ساير قسمت هاي مرتبط با ايمني.
خودشم: 1393/10/900:38:26،
22
30
متاسفانه همه این تست ها برای خودروهایی هست که در اروپا تولید و بفروش میرسه ایران هم ول معطله
حسین: 1393/10/820:03:27،
40
21
همشون اشغالن چ تولیدات داخلی چ ماشینای اشغال چینی.همشون با جون مردم بیچاره ایران بازی میکنن
سعید: 1393/10/820:04:33،
36
29
همشون آشغالن ولی سمند و 206 خوبن
Mohsen: 1393/10/820:09:23،
62
38
اگه 206 های تولید ایران خودرو را تست کنند یه ستاره هم نمیگیرن. چون ایران خودرو نقطه جوشها رو نسبت به نمونه اصلی کم میکنه.
samir: 1393/10/909:41:06،
38
29
من با نظر شما کاملاً موافقم. اين خودروهايي که ايران مونتاژ مي کنه با خودروي اصلي تو کشور سازنده خيلي متفاوته! پژو 206 در زمان توليدش در فرانسه جزو خودروهاي بسيار به صرفه و مناسب بوده و الان هم شما در فرانسه هنوز تعدادي از اون رو مي بينيد. ولي 206 توليدي ايران خودرو از نمونه فرانسوي وزن کمتري داره که نشون مي ده از متريال استفاده شده کم گذاشتن. چون شبيه هم هستن نميشه گفت اين همون ماشينه!!!!
ژژژ: 1393/10/820:15:04،
46
46
فقط سورنELX
محمد : 1393/10/820:18:48،
51
50
206 پرچمش همیشه بالاس .. البته تو ایران !
بی خودرو: 1393/10/822:31:55،
23
28
یکی نالد ز درد بی نوایی ...یکی گوید خانم زردک میخوایی ..بابا مردم دارند از سرطان و کرسنگی وبدبختی تلف میشن ایمنی خودرو کیلو چنده
206: 1393/10/900:28:02،
29
21
هیچ توجه نمیکنید 206 سال 2000 4 ستاره گرفته اون موقع سرعت تست کمتر و شرایط ساده تر بودهاگه الان بود 2 ستاره میشد.اینا تستاشون سال ب سال سخت میشه ثابت ک نیست
1: 1393/10/820:22:01،
30
44
زانتیا چند ستاره؟
علی: 1393/10/914:08:11،
26
25
براساس آخرین تست زانتیا فقط با یک ستاره توقف تولید حتی درایران شد. این خبر واقعی است
اسمارت فون: 1393/10/820:29:52،
57
30
تندر ٩٠ و سمند اين دو تا ماشين جلو ٢٠٦ مثل اتحاد رياضي فيلو فنجونه
راست ميگن فلفل نبين چه ريزه ها
سالار: 1393/10/822:03:44،
54
57
پس تو سوار فنجونی ما فیل...
اصلا زشته مرد پشت206 بشینه...
206 انصافا برای خانمها ساخته شده...
مصرف کننده: 1393/10/906:02:14،
28
13
ماشین اسپرت و ایمن و زیبا، خانم و آقا نداره، خوش سلیقه ها سوار میشن!
البته گربه اگه دستش به گوشت نرسه میگه پیف!
اسمارت فون: 1393/10/910:05:38،
25
21
يك ماهي هست تيپ ٥ گرفتم شيشه هاشو دودي كردمو و چراغ مه شكن جلو رو زنون انداختمو و ال اي دي خطر هاي عقب انداختمو و سيستم كامل پايونر فعلا همين
ديگه رينگو باله روكش صندلي چرم سفيدو اين چيزارو فعلا پول ندارم ايشالا ماه ديگه
٢٠٦ اول اينكه جوون پسنده دوم اينكه هم نسبت به خيييييلي ماشين هاي ايرانخودرو و سايپا تكنولوژي ، امنيت و موتورش قوي تره هم خيلي خدايش خوشگله مخصوصا سفيدش منم دانشجوام
: 1393/10/820:35:55،
39
29
ممنون از راهنماییتون
دوست شما: 1393/10/820:36:01،
53
32
اونا هم خودرو های وارداتی غیر چینی هستند . که ایمنی دارند

مسئول ها کدومتون سمند و یا پراید و جیلی میلی سوار میشید که مردم خودتون رو همون کسانی که بهتون رای دادند رو به سوار شدن به خودرو های داخلی واسه منافع خودتون ترغیب می کنید . تو هر کشوری نماینده ها مدافع حقوق مردم هستند . فقط شما نمایندگان مجلس هستید که موقع انتخابات دستتون رو واسه هر رای دراز می کنید و به ازای اون پونصد تا وعده دروغ میدید و بر خلاف شون دقیقا عمل می کنید . می تونم اسم ببرم چند نفر از شما تویوتا لندکروزر سواره !!
top : 1393/10/821:57:49،
23
22
موافقم باهات بدجور
h: 1393/10/820:38:16،
51
26
برادر من با اين اشغالاي توليد داخل تصادف كرد فوت شد..اي مسئولي كه الان تو خواب نازي حقمو شايد نتونم تواين دنيا ازت بكيرم ولي بالاخره اون دنيا هم هست.
اسمارت فون: 1393/10/900:44:39،
29
22
خدا رحمتش كنه
ماشين هاي ايراني داعش ٢ هستن
Mmmmmmmmmmmmmmm: 1393/10/820:44:17،
55
27
206فرانسوي 4 ستاره رو كسب كرده نه مونتاز ايران كه اكثر قطعاتش جيني درجه ٢و٣ هستش!!!!  البته ديكه اين خودروهايي كه ايمن ترن توليد نميشن. بس از نظر تيراز توليد، 10 درصد خودروهاي ما هم ايمن نيستند!
پارسال: 1393/10/820:46:24،
24
29
ماشين فقط ماشيناي ساخت شركت نيسان
dandan: 1393/10/820:56:38،
61
31
بعد ال لگن گرون میشه به جای 206
فراهانی: 1393/10/821:01:59،
53
34
جون ادم تو ایرانبی ارزشترین چیزیه که وجود داره.طی این سالها این برا همه ثابت شده.
میلاد: 1393/10/821:10:24،
35
36
ببخشید شما خودروهای چینی MG , Geeley , رو اصلا آدم حساب نکردید.این دو تا ماشین 4 ستاره ایمنی از یورو انکاپ کسب کردن دقیقا مثل مردا 3 قدیم.
سمند هم با سرعت 46 کیلومتر در ساعت تست شده و نه با سرعت 64 کیلومتر استاندارد. در غیر اینصورت چیزی ازش نمیموند.با اجازه شما توی دنیا دیگه تمام ماشینها 5 ستاره تولید میشن.
هاله: 1393/10/821:14:12،
29
26
جون ادمای معمولی البته.
سهیل: 1393/10/821:20:03،
37
32
نسبت به قیمت پژو 206 تا مدل 90 عالیه
سمند ماشین نسبتاً محکمیه ولی فقط استحکام در تصادفات مهم نیست بلکه به عنوان مثال آتش سوزی و انفجار بعد از تصادفهای سنگین، خیلی اهمیت داره.
سعید: 1393/10/821:34:54،
32
24
مگان 2014 به زور تونسته 4 ستاره بگیره،هیچکدوم از این خودروها نمیتونن بیش از دو ستاره بگیرن،یکی از مهمترین چیزایی که توی تست تصادف مهمه سیستمهای کمک ایمنی هست که این ماشینا هیچکدوم را ندارن،زانتیا هم توی موسسه یورو انکپ تست شده و تونسته 1/5 (یک و نیم) ستاره ایمنی بگیره
سعید اصلی: 1393/10/823:40:32،
26
18
مگان تنها خودرویی هست که 5 ستار گرفته برو تو سایت های تست ببین بعد حرف بزن . اینو پارس خودرو ایران نمیگه جهان ثابت شده این خودرو بی برو برگرد ایمنی کامل یک خودرو رو داره .
سواد: 1393/10/907:57:03،
28
25
اقا سعید یه نگاهی به سایت رنو و یا یورو انکپ بندازی بد نیست !!!
الی: 1393/10/909:15:33،
24
29
مگان 5 ستاره گرفته وتندر90 با اختلاف کم با 4 ستاره..سه

ستاره گرفته ..ایمنی رنو برهمه ثابت شده..
زاپاتا: 1393/10/821:52:22،
27
20
میدونید چیه توی اروپا تکنولوژی در خدمت بشره ولی توی ایران بشر در خدمت تکنولوژیه جون آدما مهم نیست.....
علی: 1393/10/822:28:19،
34
19
سالی حداقل 2000 نفر از هموطنای ما جونشون رو در تصادفات از دست می دن و پنج برابر این آمار هم صدمه ی جدی می بینن مثل قطع نخاعی یا قطع عضو و دیگه تا آخر عمر ناقص می شن یعنی سالانه 120000 نفر یا تلفات داریم یا ناقص می شن ، این خسارت انسانی رو فقط می شه با کشورهایی که درگیر جنگ هستند مقایسه کرد واقعا باید دستمریزاد گفت به مسئولین که اینقدر وجدانشون آسوده است !
علی: 1393/10/910:35:08،
21
20
...حداقل 20000 نفر....
رضا: 1393/10/915:47:19،
22
26
تلفات مواد مخدر و آلودگی هوا و نزاع های خیابانی و سموم شیمیایی و سونامی سرطان و ... رو هم اضافه کنی می شیم یک کشور بحران زده ی بدبخت . اما خدا نکنه خون از دماغ یک نفر توی غزه یا لبنان و بحرین بیاد !!
50: 1393/10/822:28:38،
20
30
30 نه 0.3
فراهانی: 1393/10/822:37:43،
29
25
کجای کاری علی اقا 2000 نفر خخخخخخ بالای 25000نفرطبق اماری که اعلام میشه این بغیر از فوتهایه که اعلام نمیشه
علی: 1393/10/910:34:38،
35
20
منظور منم حداقل 20000 نفر بود یک صفر کم تایپ شده
ایمان: 1393/10/822:51:38،
24
18
تازه اونم خودرو ایرانی نیست بخشیش خارجیه که 30 در صده . خودرو ایرانی کلا اصلا امنیت نداره
احمد : 1393/10/823:28:43،
28
23
پارس lx +++++++++++
سمند elx ---------------------
jalil: 1393/10/909:31:17،
22
22
منظورت سمندLX-EF7 هست
محسن: 1393/10/900:48:47،
24
22
به نظر من پرونده خودرو سازان بى كيفيت كه با جون مردم بازى ميكنند را بايد جزو امنيت ملى قرار بدن و باهاشون برخورد قاطع كنن.
علی: 1393/10/901:28:04،
25
21
ماشین مگانی که در ایران تولید می شد فقط دو ایربگ جلو رو داشت و نمی تونه مشابه همونی باشه که تست شده و ایمنی جانبی بسیار ضعیف تر هست و سیستم های ایمنی هوشمند فعال از قبیل esp حذف شده ولی مزدا و تیانا به همان صورت که در اروپا هست تولید می شد . نگارنده مطالب ایران جیب سواد خودرویی در حد ترجمه مطالب داره و قدرت اندیشه و تمایز نداره . بیچاره چی کار کنه اونم اخه فقط پراید سوار شده
hamed: 1393/10/901:42:17،
31
17
داعش ادم بیشتر کشته یا پراید?
بهادر: 1393/10/901:50:37،
28
22
اقا تو رو خدا یه تست واسه ماشین سنگینای داخل جاده ها راه بندازین .مثلا همین کوشنده هوو این محصول وزین نیمی از تصادفات جاده ایه مملکتو درست کرده .خدا لعنت کنه دوستان وارد کننده هوو رو .
سالار: 1393/10/907:41:09،
26
18
نميدونم اگه ايمني 206 خوبه چرا همش تو تصادفات فوتي كه حتي اخيرا تو سيما هم پخش ميشد ميديدم 206 اند. خداييش خوب گفتند به عمل كار برآيد به سخن داني نيست. بريد ببينيد تندر90 چقدر تلفات و نارضايتي راننده و سرنشين داشته . قطعا ما ماشين نمي سازيم كه فقط تو تست نمره بياره - دوام و قوام رضايت مشتري حرف اول است و بس !!
علی: 1393/10/913:12:31،
26
23
اولا ال 90 ساخت ایران نیست وساخت کارخانه داچیا کشوررومانی ازکشورهای بلوک شرق اروپا است که رنو یک موتور انداخته روش وبه کشورهایی مثل ما به اسم رنو فروخته است. کشورهای آفریقایی هند ایران وچند کشور با اوضاع احوال ایران این خودرو رادارند مونتاژواستفاده می کنند
عادل: 1393/10/908:08:23،
36
21
فقط 206 مخصوصا تا83که فرانسه هستوبدنه شون از گالوانبزه
مهران: 1393/10/909:07:47،
32
17
ما حاضريم بميريم تا مسولين ما سوار ماشين هاي گران قيمت خود بشن و با خيالي آسوده پول ها را به جيب بزنن
علی: 1393/10/913:06:07،
28
31
خودرسازان ایرانی اول خودروی لگن نشانشان را مثل تیبا تولید می کنند وبعد مدتی که ملت بدبخت که خودروشون راازتیزر وعکس خرید کرده اند وتصادف شدید وچپ کرده اند برای تعویض اتاق می آورند را می برند وتازه تحقیق می کنند که کجای این خوردرو مشکل داره اگر برای کارخانه صرف کند بدون حساب فقط ضخامت بدنه حلبی اش را زیاد می کنند واعلام می کنند که بهینه سازی شده وجند میلیون ناقابل روی خورویشان می کشند .البته خودروهای ایرانی مثل آدمهای بدشانس تو هفت آسمون یک ستاره هم ندارند

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانش مسافرتی سارویه تور

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
40 نما
تورآنتالیا
قاصدک
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار