کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

همکاری بین دومین و سومین اقتصاد بزرگ اروپا


کد خبر : ۸۹۸۰۹جمعه، ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸:۱۰۱۲۶۵ بازدید

ایتالیا و فرانسه امروز جمعه پس از چند سال مذاکره معاهده‌ای دو جانبه امضاء کردند که هدف از آن تقویت همکاری‌ها بین دو کشور است.
همکاری بین دومین و سومین اقتصاد بزرگ اروپاهمکاری بین دومین و سومین اقتصاد بزرگ اروپا

ایتالیا و فرانسه امروز جمعه پس از چند سال مذاکره معاهده‌ای دو جانبه امضاء کردند که هدف از آن تقویت همکاری‌ها بین دو کشور است.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه که به رم سفر کرده است در کاخ ریاست‌جمهوری ایتالیا (کوئیریناله) این توافق را به همراه ماریو دراگی، نخست‌وزیر این کشور امضاء کرد. سرجیو ماتارلا، رئیس‌جمهوری ایتالیا نیز در این مراسم حضور داشت.

بنا به اعلام وزارت دفاع ایتالیا در توافق رم و پاریس همکاری در بخش‌های دفاعی و امنیتی مورد توجه قرار گرفته است. از دیگر حوزه‌هایی که فرانسه و ایتالیا به دنبال تقویت همکاری‌های دوجانبه در آنها هستند می‌توان به آموزش و فرهنگ اشاره کرد.

پاریس و رم همچنین در نظر دارند همکاری‌های مشترک در حوزه دریای مدیترانه و قاره آفریقا را گسترش دهند. یکی دیگر از اهداف این معاهده تقویت همکاری‌ها در حوزه فضایی است.

معاهده همکاری فرانسه و ایتالیا در حالی روز جمعه به امضای امانوئل ماکرون و ماریو دراگی رسید که فرانسه از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی یعنی حدود یک ماه دیگر ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده خواهد داشت.

دو کشور به دنبال برکسیت، تنش‌های کنونی بین پاریس و لندن، خداحافظی قریب الوقوع آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با قدرت و تنش‌های موجود در داخل اتحادیه اروپا بر سر ارزش‌هایی همچون حکومت قانون و آزادی بیان، به دنبال دستیابی به جایگاهی تعیین‌کننده در میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه هستند.

فرانسه و ایتالیا به عنوان دومین و سومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۷ تاکنون در حال رایزنی بر سر توافق به دست آمده بودند. این در حالی است که روابط دو کشور در دوره حضور حزب راست افراطی لگا در دولت جوزپه کنته، نخست‌وزیر سابق ایتالیا پرتنش بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها