کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانی


کد خبر : ۸۹۶۵۴دوشنبه، ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵:۴۲۱۵۱۹ بازدید

در حالی که عقب نشینی نسبی دلار سبب شده تا طلا اندکی تقویت شود، قیمت فلز زرد که به پایین ترین رقم 2 هفته اخیر رسیده ...
بهای جهانی طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانیبهای جهانی طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانی

در حالی که عقب نشینی نسبی دلار سبب شده تا طلا اندکی تقویت شود، قیمت فلز زرد که به پایین ترین رقم 2 هفته اخیر رسیده بود امروز تثبیت شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با تغییری جزئی نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 1845 دلار و 48 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با 0.24 درصد کاهش به 1849 دلار 90 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار با فاصله گرفتن از رقم های بالای روز جمعه شاهد 0.1 درصد کاهش بوده است. تضعیف دلار سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

سیاست گذاران فدرال رزرو به صورت علنی سرگرم بحث در خصوص این موضوع هستند که آیا باید انقباضی شدن سیاست پولی شتاب بگیرد یا نه. یکی از متنفذ ترین مقام های بانک مرکزی آمریکا روز جمعه گفت این موضوع در نشست آتی فدرال رزرو مورد بحث قرار خواهد گرفت.

ینس ویدمن رئیس باندس بانک روز جمعه ضمن مخالفت علنی با سیاست بانک مرکزی اروپا هشدار داد که ممکن است نرخ تورم برای مدتی در سطح بالاتر از 2 درصد باقی بماند و اینکه بانک مرکزی اروپا باید از هرگونه تعهدی که سبب تداوم تزریق پول به اقتصاد این منطقه می شود خودداری نماید.

افزایش نرخ بهره می تواند موجب کاهش جذابیت طلا برای سرمایه گذاران می شود زیرا چنین اقدامی هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد را بالا می برد.

در همین حال حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با 0.8 درصد افزایش نسبت به روز پنجشنبه به 985 تن رسید.
تقاضا برای خرید فیزیکی طلا در بازارهای مهم آسیا هفته گذشته کاهش داشت، هرچند تجار هندی در انتظار فرا رسیدن فصل آتی مراسمات عروسی در این کشور هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها