کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت گوشت گوساله کاهش یافت


کد خبر : ۸۹۶۳۲یکشنبه، ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱:۱۱۵۷۷۹ بازدید

نرخ گوشت گوساله نسبت به 4 ماه گذشته نه تنها روند افزایشی به خود نگرفت بلکه شاهد کاهش این محصول...
قیمت گوشت گوساله کاهش یافتقیمت گوشت گوساله کاهش یافت

عضو هیات رییسه اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی خاطر نشان کرد: قیمت گوشت گوساله نسبت به 4 ماه گذشته 5 تا 10 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

سید مهدی میرزا امین با اشاره به کاهش قیمت گوشت گوساله، گفت: نرخ گوشت گوساله نسبت به 4 ماه گذشته نه تنها روند افزایشی به خود نگرفت بلکه شاهد کاهش این محصول در بازار بودیم.

به گفته وی، در حال حاضر قیمت شقه گوشت گوساله 110 هزار تومان و قیمت گوشت گوساله بدون استخوان 160 هزار تومان است. همچنین قیمت مخلوط گوشت گوساله و گوسفندی 148 تا 150 هزار تومان است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه امکان احتکار گوشت وجود ندارد، گفت: قصابان تمایل دارند که کالای آنها فروخته شود از این‌رو چندان نرخ‌ها را بالا نمی‌برند.

وی ادامه داد: قدرت خرید مصرف‌کنندگان کاهش پیدا کرده است از این‌رو مردم برای مدیریت درآمدهای خود بسیاری از اقلام خوراکی از جمله گوشت را حذف کردند. از سوی دیگر با همه‌گیری بیماری کرونا بسیاری از رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی تعطیل شدند و همین مسئله باعث شد که میزان خرید گوشت گوساله نسبت به مشابه سال گذشته روند کاهشی به خود بگیرد.

بنا به اظهارات این فعال اقتصادی، در سال‌های گذشته 20 درصد از نیاز بازار را گوشت وارداتی تامین می‌کرد. این گوشت در کارتون از کشور برزیل وارد می‌شد. اما در حال حاضر گوشت گوساله وارد نمی‌شود و نیاز کشور در این زمینه از سوی دامپروران داخلی تهیه و تامین می‌شود.

وی ادامه داد: به باورم قیمت گوشت گوساله و گوسفند نسبت به تورم موجود در کشور نه تنها بالا نرفته است بلکه شاهد کاهش قیمت این محصول نیز هستیم.

 ایلنا نوشت: میرزا امین بابیان اینکه رقابت در بازار گوشت حاکم است، بیان کرد: قیمت‌ها مشخص است و این امکان وجود دارد فروشنده‌ای قیمت گوشت تمیزشده را 5 تا 10 هزار تومان بیشتر عرضه کند در غیر این صورت قیمت‌ها مشخص و بازرسان اتاق اصناف و تعزیرات نیز به قیمت‌گذاری‌ها نظارت دارند.

این فعال اقتصادی با اشاره به تمایل بازار به خرید گوشت گوسفندی، گفت: گوشت گوساله بیشتر برای چرخ کردن و کباب مناسب است و مصرف‌کنندگان برای طبخ انواع خورشت از گوشت گوسفندی استفاده می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها