کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هشدار درباره آینده مبهم سرمایه‌گذاری در رمزارزها


کد خبر : ۸۹۵۵۴شنبه، ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶:۰۱۹۰۵۷ بازدید

رئیس بانک مرکزی انگلستان گفت دارایی‌های رمزارزی ممکن است به‌زودی برای کل نظام مالی خطرآفرین شود.
هشدار درباره آینده مبهم سرمایه‌گذاری در رمزارزهاهشدار درباره آینده مبهم سرمایه‌گذاری در رمزارزها

یکی از معاونان بانک مرکزی انگلستان هشدار داده است که دارایی‌های رمزارزی همچون بیت‌کوین ممکن است به‌زودی برای کل نظام مالی خطرآفرین شوند.

جان کانلف گفته است که نهادهای تنظیم مقررات باید قوانین درستی وضع کنند.

کانلف در مصاحبه ای گفت: «کم‌کم به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که دارایی‌های رمزارزی خطرناک می‌شود. به گمانم قانون‌گذاران و نهادهای تنظیم مقررات باید جدا به این وضعیت فکر کنند.» «درباره  وضع مقررات برای مدیریت دارایی‌های رمزارزی... باید کار را شروع کنیم تا از وجود تنظیم مقررات در این حوزه مطمئن شویم.»

بنا بر اعلام تارنمای Coin Market Cap که قیمت ارزهای دیجیتال را ردیابی می‌کند، ارزش بازارهای رمزارز به حدود سه تریلیون دلار افزایش یافته است.

نگرانی از وارد آمدن آسیب به سرمایه‌گذاران معمولی رو به افزایش است، زیرا اگر قربانی کلاه‌برداری، شیادی یا دست‌کاری بازار شوند، راه چندانی برای جبران ندارند.

واکنش نهادهای تنظیم مقررات به افزایش سریع قیمت رمزارز کند بوده است اما حالا کم‌کم دارند از خطرات آن آگاه می‌شوند.

در ماه جاری (نوامبر)، یکی از نهادهای وابسته به خزانه‌داری ایالات‌متحده گزارشی منتشر کرد و در آن استیبل‌کوین (stablecoins-نوعی دارایی دیجیتالی که قرار است ارزش آن  به ارزش واحد پول سنتی وابسته باشد) را یکی از بزرگ‌ترین تهدید‌ها برای نظام مالی خواند.

توصیه کارگروه رئیس‌جمهوری در امور بازارهای مالی قانون‌گذاری «فوری» است تا از ضابطه‌مندی نهاد ضرب‌کننده استیبل‌کوین مانند بانک‌ها اطمینان حاصل شود.

نهادهای تنظیم مقررات ایالات‌متحده رویکرد سخت‌گیرانه‌تری به استیبل‌کوین که تتر را نیز شامل می‌شود، در پیش گرفته‌اند. تتر مهم‌ترین دارایی رمزارزی تاکنون است که حدود ۷۶ میلیارد دلار سکه در گردش دارد.

تتر (شرکت تولید‌کننده استیبل‌کوین که به همان نام تتر شناخته می‌شود) امسال هم با دادستانی کل نیویورک (NYAG) و هم با کارگروه تجارت کالا و آینده (CFTC) تسویه‌حساب‌های چند میلیون دلاری انجام داده است. هردوی این نهادها به این نتیجه رسیدند که ادعاهای تتر مبنی بر این‌که دلارهای ذخیره‌ ایالات‌متحده کاملا پشتیبان این ارز است، واقعیت ندارد.

بر اساس گزارش‌ها هم‌چنین کارگروه صرافی و امنیت (SEC) مشغول بررسی و تحقیق در مورد تتر است. اما این شرکت و مدیرانش هرگونه ارتکاب به خطا و جرم را رد می‌کنند.

رئیس بانک مرکزی انگلستان، اندرو بِیلی سال گذشته هشدار داد دارایی‌های رمزارزی ممکن است بی‌ارزش باشد و خطر از دست رفتن کل پول سرمایه‌گذاران در این بخش وجود دارد.

این بانک قصد دارد سال آینده رایزنی‌ها را برای پدید آوردن واحد پول دیجیتالی مختص خود موسوم به بریت‌کوین آغاز کند.

این بانک هفته پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد قرار است با همکاری خزانه‌داری تصمیم بگیرد که آیا نیاز به ارز دیجیتالی بانک مرکزی بریتانیا (CBDC) هست یا نه. البته این بانک اعلام کرد تا پیش از سال ۲۰۲۵ هیچ‌گونه ارزی ارائه نخواهد شد.

در این رایزنی‌ها اقدامات لازم بعدی برای ایجاد فناوری لازم برای پشتیبانی از ارز دیجیتالی موردنظر بررسی خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها