کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تاکید بر اجباری شدن کارت واکسن برای سفر


کد خبر : ۸۹۴۲۱سه شنبه، ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱:۲۹۳۴۹۷ بازدید

مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا و اظهارات مسئولان وزارت راه و شهرسازی به زودی، طرح کنترل هوشمند کرونا...
تاکید بر اجباری شدن کارت واکسن برای سفرتاکید بر اجباری شدن کارت واکسن برای سفر

مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا و اظهارات مسئولان وزارت راه و شهرسازی به زودی، طرح کنترل هوشمند کرونا در کشور اجرایی می‌شود و بر این اساس مردم بدون داشتن کارت واکسن یا تست منفی PCR بسیاری از فعالیت‌های معمول خود را نمی‌توانند، انجام دهند.

ستاد ملی مقابله با کرونا در هفته‌های گذشته تصویب کرد که از ابتدای آذر ماه با توجه به گسترش واکسیناسیون تا ۷۰ درصد، افراد بدون داشتن کارت واکسن یا تست منفی PCR از انجام بسیاری فعالیت‌ها منع شوند.

رضا نفیسی - رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی-  در این باره گفت: به زودی سامانه امید راه‌اندازی می‌شود و از این طریق همه مردم کنترل خواهند شد و تنها آن‌هایی که واکسن زده باشند یا تست PCR منفی همراه‌شان باشد، می‌توانند با وسایل حمل‌ونقل عمومی به مسافرت بروند، در غیر این صورت از اول آذر ماه اجازه سفر نخواهند داشت.

وی افزود: پیش از این اگر وضعیت کرونایی شهری قرمز یا نارنجی بود، تردد در کل آن شهر ممنوع می‌شد و این ممنوعیت سفر برای همه افراد، مبتلا یا سالم اعمال می‌شد اما از آذر ماه ترددها و مسافرت‌ها برای افرادی که دو دز واکسن دریافت کرده باشند یا تست منفی PCR -با مهلت‌ها و تاریخ‌های ۹۶ ساعته و ۷۲ ساعته اعلام شده- در اختیار داشته باشند، می‌توانند سفرهای خارجی یا داخلی را انجام دهند. بنابراین ممنوعیت‌های کرونایی هوشمند برای هر یک از افراد بر این اساس اعمال خواهد شد.

نفیسی ادامه داد: در سامانه امید می‌توانیم افراد مبتلا به کرونا یا مشکوک را شناسایی کنیم و حتی اجازه سفر به آن‌ها را با وسایل نقلیه شخصی ندهیم چرا که در سیستم جدید کاملا قابل مشاهده و رصد هستند و بر این اساس بهتر و کامل‌تر می‌توانیم جلوی شیوع ویروس کرونا را بگیریم.

در این شرایط ممنوعیت‌های کرونایی از جمله‌ ممنوعیت‌های سفر شامل افرادی می‌شود که به کرونا مبتلا یا مشکوک باشند و در این میان محدودیت‌هایی نیز برای افرادی که واکسن نزده باشند در نظر گرفته خواهد شد از جمله اینکه آن‌ها باید برای انجام سفرهای زمینی، ریلی، هوایی و دریایی در هر ۹۶ ساعت یا ۷۲ ساعت بسته به داخلی یا خارجی بودن سفر تست منفی PCR ارائه دهند.

ایسنا نوشت: جالبتر اینکه ارائه کارت واکسن برای کنترل هوشمند کرونا به زودی اجباری خواهد شد چرا که دکتر نادر توکلی –معاون درمان ستاد کرونای استان تهران- در این باره نیز به ایسنا گفت: تا پایان آبان ماه، واکسیناسیونِ کامل (دز یک و دو) در تهران به بیش از ۷۰ درصد می‌رسد. بنابراین بر اساس آنچه که در حال تصویب است موضوع قرنطینه هوشمند به زودی اجرایی می‌شود و کم کم داشتن کارت واکسن برای افراد اجباری می‌شود.

وی افزود: البته زدن واکسن به تنهایی مفید فایده نیست و کماکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت زیادی دارد. اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران بین ۴۰ تا ۵۰ درصد است. بنابراین عملیاتی شدن طرح محدودیت هوشمند اندکی سخت و زمان بر است اما باید دید در آینده چه اقدامات دیگری می‌توان انجام داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها