کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ثبت، صدور و تایید چک از طریق خودپرداز


کد خبر : ۸۹۳۶۰دوشنبه، ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰:۳۴۲۵۷۸ بازدید

رئیس کل بانک مرکزی گفت: از آذر ماه بانک‌ها باید امکان ثبت، صدور و تأییدیه چک را برای مشتریان خود فراهم کنند.
ثبت، صدور و تایید چک از طریق خودپردازثبت، صدور و تایید چک از طریق خودپرداز

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، بیان کرد: یکی از مهم ترین بحث هایی که در قانون جدید چک وجود دارد و بایستی اجرایی شود، موضوع  ثبت، صدور و تاییدیه چک است که علاوه بر روش های فعلی باید از طریق خودپردازها و پیامک فراهم شود .

او ادامه داد: با کمیسیون توافق شده که از آذر ماه بانک ها به تدریج باید از این روش ها استفاده کنند و حداکثر تا پایان امسال تمامی بانک ها بایستی این امکان را از طریق خودپرداز هایشان برای  مشتریان خود فراهم کنند.

صالح آبادی گفت: با جدیت این موضوع پیگیری خواهد شد تا به ویژه برای افرادی که به شعب بانک ها مراجعه می کنند از خودپرداز ها استفاده کنند.

رئیس بانک مرکزی از نحوه پاس کردن چک گفت: در حال حاضر در حال اجرایی کردن امکان پاس کردن چک با استفاده از موجودی فرد در بانک‌های مختلف هستیم که تا کنون ۱۸ بانک این امکان را فراهم کرده اند و همه بانک‌ها موظف هستند از دی ماه این امکان را ایجاد کنند.

صالح آبادی ضمن بیان اینکه پذیرفتن چک به عنوان تضمین و وثیقه در حال حاضر محدودیت‌های قانونی دارد، بیان کرد: قرار بر این شد با همکاری کمیسیون، راهکار‌های قانونی را در این زمینه جستجو کنیم.

او در آخر در خصوص سقف مبالغ چک تصریح کرد: این موضوع به تدریج عملیاتی می‌شود و مستلزم این است که در شورای پول و اعتبار مطرح شود که در جلسه آینده گفته خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها