کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات زمین‌لرزه 6/4 ریشتری روز گذشته هرمزگان


کد خبر : ۸۹۳۴۰دوشنبه، ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶:۵۹۷۵۳ بازدید

رئیس جمهوری به معاون اول خود مأموریت داد برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان به سرعت به این استان سفر کند.

رئیس جمهوری به معاون اول خود مأموریت داد برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان به سرعت به این استان سفر کند.

دستور رئیس‌جمهوری برای رسیدگی فوری به مناطق زلزله‌زده آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در پی زلزله جنوب ایران، ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان زلزله استان هرمزگان به معاون اول خود دستور داد در اسرع وقت به این استان سفر کند. رئیس‌جمهوری در نشست دیروز هیأت دولت، با صدور دستور فوری، تمام دستگاه‎‌های امدادی و وزارتخانه های مسئول را موظف کرد در سریع‎‌ترین زمان برای رسیدگی به وضعیت آسیب‌‎دیدگان احتمالی هرمزگان اقدام کنند.

گروه حوادث/  وقوع دو زلزله شدید که به فاصله یک دقیقه مناطقی از استان‌های هرمزگان، کرمان و فارس را لرزاند، موجب ترس و وحشت مردم استان هرمزگان شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 15:36 یکشنبه زلزله‌ای به قدرت 6.4 ریشتر در عمق ۱۸ کیلومتری زمین و یک دقیقه بعد زلزله دیگری با شدت 6.3 ریشتر در عمق 10 کیلومتری و به مرکزیت لافت جزیره قشم بوقوع پیوست که در مناطقی از استان بوشهر، کرمان و جنوب استان فارس حتی در دوبی و امارات  نیز احساس شد. پس از این دو زلزله سه پس‌لرزه دیگر نیز تا عصر یکشنبه رخ داد که موجب وحشت ساکنان این مناطق و هجوم به خیابان‌ها شد.
  نخستین قربانی زلزله
اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در لافت جزیره قشم
 یک نفر بر اثر سقوط تیر چراغ برق جان باخت.
میعادفر رئیس اورژانس کشور نیز از آمادگی تمامی بیمارستان‌های استان هرمزگان و استان‌های همجوار خبر داد و گفت:چهار تیم ارزیاب و بالگرد به قشم اعزام شدند.
مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز گفت: تا عصر یکشنبه 27 نفر مصدوم شدند که اغلب به خاطر  ترس از زلزله و هنگام فرار مصدوم شده‌اند.
دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز اعلام کرد چندین نفر به علت ترس، استرس و درد در قفسه سینه به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.
 ریزش و ترک‌خوردگی ساختمان‌ها
عزیزالله کناری فرماندار بندرعباس در پی وقوع زلزله جنوب ایران در تشریح جزئیات خسارات آن در بندرعباس اظهار داشت: ساختمان‌ها دچار ترک‌خوردگی و ریزش اندک شده‌اند. با این حال گزارش نهایی بعد از ارزیابی تیم‌های اعزام شده به مناطق زلزله‌زده اعلام خواهد شد.
سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان نیز گفت: گشت‌های ویژه ای برای پیشگیری از سرقت منازل در سطح محلات فعال هستند.
ریزش کوه گنو
بر اثر وقوع این زلزله کوه گنو در ارتفاعات شمالی بندرعباس دچار ریزش شد.
 قطع برق در برخی نقاط هرمزگان
صادقی مدیرکل مهندسی راهبری شرکت توانیر نیز در این خصوص گفت: خساراتی در شبکه توزیع برق استان هرمزگان رخ داده که تمامی توان در راستای تعیین خسارات و حل مشکل به کار گرفته شده است.
وی با اشاره به قطعی برق در 11 محله بندرعباس، افزود: در شمال بندرعباس و در محل وقوع زلزله در قشم و مناطق اطراف دچار قطعی برق شدیم.
ارزیابی از 137 روستا
مهدی ولی پور سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به «ایران» گفت: در مجموع ارزیابی تیم های هلال احمر از 137 روستا در منطقه زلزله زده تاکنون غیر از آماری که اورژانس از فوتی و مصدومان در همان ساعات اولیه اعلام کرده و ترک خوردگی برخی از دیوارها مورد دیگری نداشتیم. وی افزود: پس از زلزله پایگاه های هلال احمر علاوه بر هرمزگان در استان های فارس، بوشهر و کرمان، به حالت آماده باش کامل در آمد.

 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها