کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

راهنمای کامل استعلام نرخ و قیمت بیمه خودروها و بیمه شخص ثالث پراید


کد خبر : ۸۹۳۱۴یکشنبه، ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰:۳۹۹۲۲ بازدید

پراید جزو خودروهایی در کشور است که در صدر آمار تصادفات قرار دارد. متأسفانه این خودرو به دلیل داشتن بدنه و سیستم ترمز ضعیف، در هر تصادفی که ...

خرید بیمه شخص ثالث برای همه رانندگان پراید الزامی است.

خرید بیمه شخص ثالث برای همه رانندگان پراید الزامی است.

اطلاع رسانی تبلیغاتی

پراید جزو خودروهایی در کشور است که در صدر آمار تصادفات قرار دارد. متأسفانه این خودرو به دلیل داشتن بدنه و سیستم ترمز ضعیف، در هر تصادفی که بین پراید و هر خودروی دیگری روی داده، علاوه بر اینکه بیشتر بدنه از بین رفته، حداقل یکی از سرنشینان آن هم فوت یا دچار نقص عضو شده است. مساله اینجاست که در بیشتر مواقع هم راننده پراید مقصر بوده و در صورت بروز حادثه باید خسارت جانی و مالی وارد شده به طرف مقابل را هم بپردازد. این جدا از خسارت‌هایی که به بدنه خودروی خود راننده پراید وارد شده است. خوشبختانه در چنین موقعی حداقل مالک پراید می‌تواند با بیمه شخص ثالث، خسارت‌های وارد شده به شخص ثالث را جبران کند؛ البته به شرطی که پوشش مناسبی را انتخاب کرده باشد. مگر می‌شود خودروی پراید داشت و نسبت به میزان نرخ بیمه شخص ثالث و پوشش‌های آن بی‌توجه بود؟

اما چرا باید به بیمه شخص ثالث پراید نسبت به بقیه خودروها توجه بیشتری شود؟

بیمه شخص ثالث پراید چیست؟

بیمه شخص ثالث پراید خسارت‌های جانی و مالی وارد شده به شخص ثالث و همچنین راننده مقصر (پراید) را پوشش می‌دهد. در حقیقت اگر راننده پراید مقصر باشد و حق بیمه خود را به موقع پرداخت کند، در صورت تصادف و آسیب به شخص ثالث، بیمه‌گر خسارت‌های جانی و مالی وارد شده را جبران خواهد کرد. اشخاص ثالث شامل راننده و سرنشینان خودرو یا راکب موتور و ترک‌نشین مقابل، عابر و همچنین دیگر سرنشینان خودروی خود راننده مقصر است.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث پراید

بیمه شخص ثالث دو نوع خسارات مالی و جانی یا همان خسارات بدنی شخص ثالث را پوشش می دهد و بیمه‌گر متعهد به پرداخت حداکثر پوشش بیمه شخص ثالث اتومبیل برای جبران خسارت های جانی و مالی مطابق حداکثر تعهدات توافقی در بیمه‌نامه شخص ثالث است..

خسارت مالی: خسارت‌هایی كه به اموال اشخاص ثالث وارد می‌شود مانند تصادف و خسارت به خودروی ثالث.چنین خسارت هایی، زیان مادی شخص ثالث دارنده وسیله نقلیه موضوع بیمه را شامل می گردد.

 

 

خسارت بدنی: خسارت های جانی اشخاص ثالث که شامل فوت، نقص عضو و هزینه های پزشکی ناشی از حادثه با موضوع بیمه باشد.خسارت بدنی پرداختی یا همان دیه یا ارش (دیه ای که مقدار آن در شرع مقدس مشخص نشده است) به نوع صدمه بدنی مانند شکستگی ، نقص عضو و از کار افتادگی جزئی یا کلی ـ موقت یا دائم ـ دیه فوت و هزینه معالجه اشخاص ثالث در اثر حوادث تحت پوشش بیمه شخص ثالث بستگی دارد. رانندگان انواع ماشین و اتومبیل با خرید بیمه شخص ثالث از لینک زیر می‌توانند تا حد زیادی، خسارت تصادفات  و حوادث رانندگی را کاهش دهند:

https://bimeh.com/thirdparty

 

قیمت بیمه شخص ثالث پراید

برای مالکان خودروی پراید، قیمت بیمه شخص ثالث اهمیت زیادی دارد. از آنجا که نرخ تصادف پراید از بقیه بیشتر است، برای همین مالکان باید این نوع خودرو به دنبال بیمه‌نامه‌ای باشند که بیشترین پوشش را داشته باشد. بیمه مرکزی حداقل و حداکثر نرخ بیمه شخص ثالث را هر سال می‌کند. نرخ پایه برای تمامی شرکت‌های بیمه‌گر یکسان است؛

نرخ پایه بیمه شخص ثالث خودروهای سواری در سال 1400 ( تومان)

کمتر از چهار سیلندر

۱,۹۳۷,۵۰۰

چهار سیلندر : پیکان، پراید و سپند

۲,۲۹۴,۳۰۰

سایر چهار سیلندرها

۲,۶۹۷,۱۰۰

 شش سیلندر و بالاتر

۳,۰۱۸,۴۰۰

 

 اما تفاوت در نرخ حداکثر است که هر شرکتی می‌تواند بنا بر عواملی، حداکثر پوششی را اعلام کند. در حالت کلی، عوامل مؤثر بر قیمت بیمه شخص ثالث پراید شامل موارد زیر است:

  • کاربری خودرو: پراید از جمله خودروهایی است که در هر کاربری از جمله شخصی، تاکسی، تاکسی اینترنتی، آژانس، انتظامی و دولتی استفاده می‌شود. حتی از دیگر خودروهایی است که در خیابان‌های شهری و جاده‌های بین‌شهری هم بیشتر از همه به کار می‌رود. با توجه به اینکه نرخ تصادف پراید در خودروهای غیرشخصی از جمله تاکسی زیاد است، از این رو بیمه‌گزار باید حق بیمه بیشتری را پرداخت کند.
  • سقف تعهد: بیمه مرکزی حداقل و حداکثر میزان پوشش مالی را هرسال اعلام می‌کند. البته مبنای محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث بر اساس نرخ دیه ماه حرام است. قوه قضاییه نرخ دیه هر سال را اعلام می‌کند که این رقم در سال 1400 برای ماه‌های حرام و غیرحرام به ترتیب برابر با 640 و 480 میلیون تومان است. حداقل و حداکثر پوشش مالی برابر با 16 و 320 میلیون تومان است. با توجه به نرخ بالای تصادف در خودروی پراید، توصیه می‌شود تا بیمه‌گری را انتخاب کنید که حداکثر نرخ پوشش را اعلام می‌کند.
  • جریمه دیرکرد: در صورتی که بیمه‌نامه پراید به موقع تمدید نشود، مشمول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث خواهد شد.
  • تخفیف عدم خسارت پراید: در صورتی که راننده پراید در طول مدت قرارداد خود از بیمه شخص ثالث خود استفاده نکند، مشمول تخفیف خواهد شد. این تخفیف هر سال به اندازه %۵ افزایش پیدا کرده و در نهایت در سال چهاردهم تمدید، به سقف خود: ۷۰ درصد می‌رسد.

 شما می‌توانید برای استعلام، تمدید و خرید آنلاین بیمه شخص ثالث پراید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 

https://bimeh.com/thirdparty/pride

استعلام، خرید و مقایسه آنلاین بیمه شخص ثالث پراید از بیمه دات کام

بیشتر مالکان پراید به دلایلی از جمله مشغول بودن یا فراموش کردن و همچنین دور بودن مرکز فروش بیمه به محل زندگی یا کار آن‌ها، توجهی به تمدید به موقع بیمه شخص ثالث بیمه خود نمی‌کنند. از آن‌جا که بیمه شخص ثالث برای دارندگان انواع ماشین از جمله پراید اجباری است، ما پیشنهاد می‌کنیم برای صرفه جویی در وقت خود به یکی از سامانه‌های معتبر فروش آنلاین بیمه خودرو نظیر بیمه دات کام مراجعه نمایید. 

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث پراید از بیمه دات کام

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث پراید از بیمه دات کام

رانندگان و مالکان خودروی پراید می‌توانند با استفاده از bimeh.com، سامانه آنلاین فروش انواع بیمه‌نامه، می‌توان در زمانی فوق‌العاده سریع و بدون نیاز به مراجعه حضوری، به صورت اینترنتی انواع بیمه‌نامه‌های شخص ثالث را استعلام و مقایسه و سپس بهترین بیمه شخص ثالث پراید مناسب خود را از بیمه دات کام انتخاب و خریداری کنند. برای خرید فقط کافی به  سایت bimeh.com مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس:

نشانی :تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶
کد پستی ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره های تماس: ۰۲۱-۴۳۷۲

پست الکترونیکی: info@bimeh.co



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها