کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

امکان کاهش خرید نفت از ایران در جهان فراهم شده است


کد خبر : ۸۹۲۶۰شنبه، ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷:۴۶۳۰۷۱ بازدید

به باور جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا عرضه کافی نفت در بازارهای جهانی امکان کاهش چشمگیر خرید نفت از ایران را فراهم کرده است.
امکان کاهش خرید نفت از ایران در جهان فراهم شده استامکان کاهش خرید نفت از ایران در جهان فراهم شده است

به باور جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا عرضه کافی نفت در بازارهای جهانی امکان کاهش چشمگیر خرید نفت از ایران را فراهم کرده است. به گزارش رویترز چین بزرگ‌ترین خریدار نفت از ایران در ماه‌های اخیر بوده است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه 21 آبان در یادداشتی به وزارت امور خارجه ایالات متحده تصریح کرد، نفت به میزان کافی در بازارهای جهانی عرضه می‌شود و از این رو کشورهای خریدار می‌توانند میزان خرید نفت از ایران را کاهش دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز کاخ سفید وظیفه دارد، هر شش ماه یکبار تأیید کند، میزان عرضه نفت در بازارها‌ی جهانی به میزانی کافی است که بتوان تحریم‌هایی را که از سال ۲۰۱۲ در دوران دولت اوباما علیه ایران وضع و اعمال شده، حفظ کرد.

جو بایدن در یادداشت خود به وزارت خارجه ایالات متحده همچنین تأکید کرده است: «بنا بر تصمیم‌های پیشین، نفت و فرآورده‌های نفتی از کشورهای تولید‌کننده به غیر از ایران به میزان کافی به بازارهای جهانی عرضه می‌شود تا امکان کاهش چشمگیر خرید نفت و محصولات نفتی از ایران توسط مؤسسات مالی فراهم گردد.»

گزارش در مورد یاداشت رئیس جمهوری آمریکا به وزارت خارجه این کشور در آستانه کنفرانسی منتشر شده که قرار است دوشنبه آینده (۱۵ نوامبر / ۲۴ آبان) به شکل ویدیویی میان جو بایدن و همتای چینی او، شی جین پینگ انجام گیرد.

بنا بر گزارش رویترز چین بزرگ‌ترین خریدار نفت ایران محسوب می‌شود و در سه ماه گذشته روزی ۵۰۰ هزار بشکه نفت از ایران خریداری کرده است.

چین خرید نفت از ایران در سال جاری را علیرغم تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران ادامه داده است.

آمریکا در صورت اعمال تحریم‌ها می‌تواند دسترسی شرکت‌های ناقض این تحریم‌ها به اقتصاد و بازارهای مالی ایالات متحده را قطع کند.

این حالی است که به نوشته رویترز دولت بایدن در آستانه برگزاری دور تازه مذاکرات احیای برجام در وین که دور هفتم محسوب می‌شود، از اعمال تحریم‌های نفتی علیه شرکت‌های چینی خودداری می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها