کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اطلاعاتی جدید از موتورسیکلت ایرانی چهارچرخ برقی یوز


کد خبر : ۸۹۲۵۵شنبه، ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶:۴۹۶۵۸ بازدید

در پی ابهامات مطرح شده پیرامون شماره‌گذاری اولین «موتورسیکلت چهارچرخ برقی» در کشور با نام تجاری یوز، گروه ساخت و توسعه ...
اطلاعاتی جدید از موتورسیکلت ایرانی چهارچرخ برقی یوزاطلاعاتی جدید از موتورسیکلت ایرانی چهارچرخ برقی یوز

در پی ابهامات مطرح شده پیرامون شماره‌گذاری اولین «موتورسیکلت چهارچرخ برقی» در کشور با نام تجاری یوز، گروه ساخت و توسعه فناوری‎های پاک‌ پاراکس موتورز مواردی را در پاسخ به برخی سوالات مطرح کرد.

گروه ساخت و توسعه فناوری‎های پاک‌ پاراکس موتورز در اطلاعیه ای اعلام کرد: نظر به سؤالات و ابهامات مطرح شده پیرامون شماره‌گذاری اولین «موتورسیکلت چهارچرخ برقی» در کشور با نام تجاری «یوز»، طرح موارد زیر ضروری به نظر می‌رسد:

۱- محصول یوز طبق تعریف استاندارد ملی به شمارهٔ ۷۵۵۸ و بند ۹۲ - ماده ۱ آیین‌نامهٔ‌ راهنمایی و رانندگی، با عنوان «موتورسیکلت‌ چهار چرخ» نام‌گذاری شده است.

۲- الزامات، مقررات راهنمایی و رانندگی، مدارک و پلاک تردد برای این محصول توسط پلیس محترم راهور تهیه و ابلاغ شده و تنها مجاز به تردد در معابر درون شهری است.

۳- شرکت پاراکس‌موتورز از ابتدا محصول یوز را با نام موتورسیکلت چهارچرخ (کوادروسایکل) معرفی کرده است و تعابیر به کار رفته جهت توصیف این محصول مانند «خودرو» نظر شخصی افراد بوده و موضع رسمی شرکت نیست. لازم به ذکر است که جدید بودن این دسته از محصولات و شباهت آن به خودرو و جامعیت کلمهٔ خودرو موجب استفادهٔ نادرست از واژهٔ‌ خودرو برای توصیف یوز شده است.

۴- تاکنون قیمت رسمی محصول از سوی شرکت پاراکس‌موتورز اعلام نشده است و تمام قیمت‌های مطرح شده در رسانه ها، گمانه‌زنی اشخاص بوده و مورد تائید این شرکت نیست. محصول یوز به صورت نسخه محدود تولید می‌شود و قیمت آن متناسب با این کلاس از تولید خواهد بود.

۵- محصول یوز بر پایهٔ‌ پلتفرم‌ متن‌باز محصول رنو توئیزی توسعه یافته است و بیش از ۸۰۰ قطعه از تقریباً ۱۰۰۰ قطعه آن با مشارکت بیش‌ از ۲۰۰ شرکت ایرانی طراحی، بازطراحی و تولید شده است و تعدادی از قطعات این محصول نظیر سلول باتری، الکتروموتور و شارژر از شرکت‌های معتبر قطعه‌ساز بین‌المللی تهیه شده است. از این‌رو چالش‌ تامین قطعات که گریبان‌گیر اکثر محصولات خارجی در ایران است متوجه محصول یوز نخواهد بود.

۶- پاراکس موتورز تعریف و معیار دقیقی از ایرانی بودن یک محصول در دسترس ندارد و در خصوص تمام ایرانی بودن محصول یوز ادعایی طرح نکرده است. با این‌حال، تیم تحقیق ‌و توسعه این شرکت در طی ۵ سال گذشته تلاش خود برای تولید قطعات این موتورسیکلت چهارچرخ در داخل کشور بکار بسته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها