کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اداره دارویی اروپا به دو داروی مبتنی بر پادتن برای درمان کرونا مجوز داد


کد خبر : ۸۹۲۲۸جمعه، ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵:۴۸۷۵۳ بازدید

اداره دارویی اروپا روز پنجشنبه برای اولین بار مجوز استفاده از دو داروی مبتنی بر پادتن مونوکلونال برای بیماری همه‌گیر «کووید ۱۹» را صادر کرد.

اداره دارویی اروپا روز پنجشنبه برای اولین بار مجوز استفاده از دو داروی مبتنی بر پادتن مونوکلونال برای بیماری همه‌گیر «کووید ۱۹» را صادر کرد.

این نهاد وابسته به اتحادیه اروپا در بیانیه خود آورده است که به داروهای روناپرو (Ronapreve)، محصول شرکت داروسازی «روش» و رگدانویماب (regdanvimab)، محصول شرکت داروسازی «سلتریون» مجوز داده است.

در بیانیه اداره دارویی اروپا، مستقر در آمستردام آمده است: «روناپرو و رگدانویماب اولین داروهای مبتنی بر پادتن مونوکلونال هستند که نظر [کارشناسی] درباره آنها برای درمان "کووید ۱۹" مثبت بوده است.»

استلا کریاکیدیس، کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا درباره تصمیم اداره دارویی اروپا گفت که صدور مجوز برای این دارو «گام مهمی» در مقابله با بیماری «کووید ۱۹» محسوب می‌شود.

اتحادیه اروپا تاکنون برای مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا تنها بر روی چهار واکسن کرونا تکیه می‌کرد. کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا گفت: «امروز در راستای دستیابی به هدفمان که صدور مجوز برای پنج دارو در اتحادیه اروپا تا پایان سال است گام مهمی برداشتیم.»

هر چند صدور مجوز برای این دو دارو می‌تواند در مجموع برای مقابله با همه‌گیری با ویروس کرونا خبری امیدوارکننده باشد اما قیمت بالای داروی روناپرو ممکن است در دسترسی به آن محدودیت ایجاد کند. قیمت هر دوز از این دارو حدود ۱۷۰۰ یورو است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها