کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ادامه واردات نفتی چین با استفاده از تخفیف ایران


کد خبر : ۸۹۲۲۵جمعه، ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸:۰۴۶۰۵۶ بازدید

خبرگزاری رویترز به نقل از معامله‌گران نفتی و موسسات ردگیری نفتکش‌ها گزارش کرده است که در سه ماه گذشته، واردات نفتی چین ...
ادامه واردات نفتی چین با استفاده از تخفیف ایرانادامه واردات نفتی چین با استفاده از تخفیف ایران

رویترز : خریداران چینی با استفاده از تخفیف‌هایی که ایران برای نفت صادراتی خود در نظر می‌گیرد و ساده‌گیری آمریکا در اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران، به واردات نفت از این کشور ادامه داده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از معامله‌گران نفتی و موسسات ردگیری نفتکش‌ها گزارش کرده است که در سه ماه گذشته، واردات نفتی چین از ایران به طور متوسط به بیش از نیم میلیون بشکه در روز رسیده است زیرا خریداران مستقل چینی به خاطر ارزانی نفت ایران حاضر به قبول ریسک ناشی از تحریم‌های آمریکا هستند.

براساس تحریم‌های آمریکا، خریداران نفت از ایران با خطر تحریم ثانوی مواجه می‌شوند که به معنی قطع ارتباط آنها با مراکز و امکانات تجاری و مالی ایالات متحده است.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، به امید جلب موافقت ایران با احیای مذاکرات هسته‌ای تا کنون از اقدام علیه خریداران چینی خودداری کرده و به ایران امکان داده نفت خود را به چین صادر کند.

اما لی، تحلیلگر نفتی موسسه ورتکس آنالتیکس، که یک موسسه ردگیری نفتکش‌هاست، گفته است که "تخفیف قابل توجه بهای نفت ایران و صدور سهمیه‌های وارداتی جدید توسط دولت چین باعث افزایش خرید نفت ایران توسط پالایشگاه‌های مستقل چینی شده است."

درآمد ایران از محل صادرات نفت در حال حاضر حدود ۱.۳ میلیارد دلار در ماه تخمین زده می‌شود که بخش عمده آن نتیجه فروش نفت به چین است. براساس آمار ورتکس آنالتیکس، میانگین صادرات نفت ایران به چین در ماه اوت ۶۶۰ هزار، در ماه سپتامبر ۵۴۵ هزار و در ماه گذشته میلادی ۴۷۰ هزار بشکه در روز بوده و میانگین صادرات سه ماهه به ۵۶۲ هزار بشکه در روز رسیده است.

در ماه مه، میانگین فروش نفت ایران به چین ۷۳۰ هزار بشکه بود.

کارشناسان گفته‌اند که اگر چین بتواند بر نتایج اقتصادی شیوع کرونا غلبه کند و رشد اقتصادی آن کشور افزایش یابد، انتظار می‌رود با توجه به افزایش بهای نفت اوپک و تخفیف‌های قابل توجهی که ایران به خریداران می‌دهد، واردات نفتی چین از ایران بیشتر شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها