کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایلان ماسک 5 میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت


کد خبر : ۸۹۲۱۷پنجشنبه، ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲:۲۵۴۲۵۴ بازدید

ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان و مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا حدود 5 میلیارد دلار از سهام خود را فروخت.
ایلان ماسک 5 میلیارد دلار از سهام تسلا را فروختایلان ماسک 5 میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت

ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان و مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا حدود 5 میلیارد دلار از سهام خود را فروخت.

این کار تنها چند روز پس از آن انجام شد که او در واکنش به طرح «مالیات میلیاردرها» که از سوی برخی نمایندگان دموکرات‌ کنگره آمریکا مطرح شده بود، یک نظرسنجی توییتری به راه انداخت و نظر ۶۲.۶ میلیون دنبال‌کننده(فالوور) خود را درباره فروش ۱۰ درصد از سهام خود جویا شد.

با موافقت نزدیک به ۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با فروش ۱۰ درصد از سهام ایلان ماسک در تسلا، او در اولین اقدام فروش سهام از سال ۲۰۱۶ میلادی، حدود ۳.۶ میلیون سهم تسلا را به ارزش حدود ۴ میلیارد دلار فروخت.

او همچنین ۹۳۴ هزار سهم را نیز پس از استفاده از حق اختیار فروش ۲.۲ میلیون اوراق آتی شرکت تسلا به قیمت ۱.۱ میلیارد دلار فروخت.

بنا بر گزارش فوربس، ۴.۵ میلیون سهم فروخته شده معادل حدود ۳ درصد از کل دارایی او در شرکت خودروسازی تسلا بود که بخش بزرگی از ثروت ۲۸۱.۶ میلیارد دلاری او را تشکیل می‌دهد.

با این وجود برخی مستندات حاکی از آن است که آقای ماسک از ماه سپتامبر برای فروش بخشی از سهام تسلا از طریق یک طرح معاملاتی برنامه‌ریزی کرده بود و مشخص نیست که آیا میان این طرح معاملاتی و نظرسنجی توییتری او ارتباطی وجود داشته یا خیر. شرکت تسلا به درخواست‌ها برای اظهارنظر در این باره پاسخی نداده است.

نمایندگان دموکرات پیشنهاد دهنده این طرح استدلال می‌کردند که با توجه به بالا رفتن ارزش سهام و ثروتمندتر شدن میلیاردرها، افزایش رقم مالیات آنها ضروری است. ایلان ماسک در پاسخ اعلام کرده بود که «من فقط سهام دارم؛ بنابراین تنها راه من برای پرداخت مالیات نیز فروش سهامم است».

ماسک تا حد زیادی به سهامش در شرکتهای تسلا و اسپیس‌ایکس وابسته است، با این وجود فروش این سهام ذخایر قابل توجهی از پول نقد را در اختیار ماسک قرار می‌دهد.

فروش سهام این شرکت در حالی انجام می‌شود که نرخ رشد سهام تسلا در سال ۲۰۲۱ میلادی ۵۱ درصد بوده که عمدتا به دلیل توافق فروش ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو به شرکت هرتز، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه اجاره خودرو ممکن شده است.

ماسک با ثروت شخصی بیش از ۲۸۰ میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد جهان است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها