کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت دلار در یک موقعیت حساس


کد خبر : ۸۹۱۷۲پنجشنبه، ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲:۳۵۶۸۵۹ بازدید

دیروز چهارشنبه حضور خریداران در بازار برجسته بود و در مقابل برخی صرافی‌ها صف‌های خرید شکل گرفت. این صف‌ها بیشتر برای خرید ...
قیمت دلار در یک موقعیت حساسقیمت دلار در یک موقعیت حساس

دیروز چهارشنبه حضور خریداران در بازار برجسته بود و در مقابل برخی صرافی‌ها صف‌های خرید شکل گرفت. این صف‌ها بیشتر برای خرید ارز از صرافی‌های منتخب بود که دلار را زیر مرز 28 هزار تومان به فروش می‌رساندند.

صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار را 27.700 تومان تعیین کرده بودند که اختلافی حدودا 700 تومانی با قیمت بازار داشت. خریداران به ازای تهیه 2 هزار دلار می‌توانستند حدود یک میلیون و 200 هزار تومان سود کسب کنند.

در کنار این، به گفته فعالان، اسکناس آمریکایی در روز چهارشنبه به دلیل جوسازی نوسان‌گیران ارزی پیرامون مذاکرات هسته‌ای رشد کرد.

معامله‌گران سعی می‌کردند اخباری را برجسته کنند که احتمال رسیدن به توافق را پایین نشان می‌داد. با این حال، مذاکرات ایران با طرف‌های اروپایی آغاز شده است و ممکن است به مرور، اخباری از این مذاکرات منتشر شود که زمینه افت قیمت دلار را فراهم کند. برخی از فعالان نیز عنوان کرده‌اند که با نزدیکی دلار به مرز حساس 28.400 تومانی، فروش‌های فنی زیاد خواهد شد و برخی معامله‌گران از خریدهای پیشین سودگیری خواهند کرد.

اسکناس آمریکایی در سال 1400 هرگز نوسان بالای خط 28.400 تومانی را تجربه نکرده است. در این شرایط، تثبیت بالای سقف قیمتی سال 1400 می‌تواند انگیزه معامله‌گران برای خرید ارز را بالاتر ببرد.

در کنار این، صحبت‌های فعالان نشان می‌دهد که حفظ مرز ۲۸ هزار تومانی در روز سه‌شنبه اتفاق مهمی بود که مورد توجه معامله‌گران ارزی قرار گرفت. به گزارش «اکو ایران»، پس از ۳ روز افزایش متوالی، روز سه‌شنبه اسکناس آمریکایی در مسیر نزولی قرار گرفته بود، ولی خط حمایتی دلار حتی تا محدوده 27.800 تومانی پایین نرفت و معامله‌گران توانستند کانال ۲۸ هزار تومانی را نگه دارند. از نگاه برخی معامله‌گران این موضوع به معنای آن بود که کف قیمت دلار بالا آمده است و باید منتظر حرکت اسکناس آمریکایی به سوی سقف سال ۱۴۰۰ بود./ دنیای اقتصاد



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها