کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای نفت در بازارهای جهانی


کد خبر : ۸۹۱۳۶چهارشنبه، ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱:۳۸۲۲۶ بازدید

پس از آنکه آمارهای غیررسمی نشان داد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته افت غیرمنتظره‌ای را شاهد بوده است و در حالی ...
بهای نفت در بازارهای جهانیبهای نفت در بازارهای جهانی

پس از آنکه آمارهای غیررسمی نشان داد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته افت غیرمنتظره‌ای را شاهد بوده است و در حالی که با مهار نسبی ویروس کرونا تقاضا برای سفر رو به افزایش است، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد افزایش بود و روند رو به رشد جلسه قبل را تداوم بخشید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز با 23 سنت معادل 0.3 درصد رشد به 84 دلار و 38 سنت رسید، روز سه‌شنبه هم قیمت نفت خام آمریکا 2.7 درصد افزایش یافته بود. قیمت نفت برنت دریای شمال هم که دیروز 1.6 درصد افزایش یافته بود، امروز با افزایش 36 سنت معادل 0.4 درصد رشد دیگر به 85 دلار و 14 سنت رسید.

کاهش حجم ذخایر جهانی نفت سبب شده است طی چند ماه گذشته قیمت نفت افزایشی شود و آمارهای انستیتوی نفت آمریکا نیز این بار دیگر تداوم این وضعیت را تأیید می‌کند.

بر اساس آمارهای این انستیتو، در هفته منتهی به 5 نوامبر حجم ذخایر نفت خام آمریکا با 2.5 میلیون بشکه کاهش مواجه بود، در حالی که تحلیلگران رشد 2.1 میلیون بشکه‌ای را برآورد کرده بودند.

بازار منتظر آمارهای رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکاست تا ببیند آیا آمارهای مذکور تأیید خواهد شد یا نه.

عامل دیگری که موجب تقویت تحلیل‌ها در مورد شکننده بودن وضعیت عرضه‌شده اظهار نظر دیروز راسل هاردی مدیرعامل گروه ویتول بوده که گفته است تقاضا برای نفت به سطح قبل از بحران کرونا بازگشته و ممکن است در سه‌ماهه نخست 2022 میزان تقاضا از سطح سال 2019 فراتر برود.
وی افزود: «احتمال افزایش قیمت نفت به بشکه‌ای 100 دلار دور از ذهن نیست.»

در همین حال اداره اطلاعات انرژی آمریکا در چشم‌انداز کوتاه‌مدت خود پیش‌بینی کرده است که قیمت بنزین طی چند ماه آینده کاهش خواهد یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها