کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آسانترین راه برای تولید جوجه یک روزه در خانه


کد خبر : ۸۹۰۹۷سه شنبه، ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶:۲۷۱۰۸۵ بازدید

در سالهای اخیر حوزه پرورش مرغ و بخصوص تولید جوجه یک روزه با مشکلات فراوانی گریبانگیر شده است. در این بین می توان به افزایش قیمت طیور، افزایش قیمت ...
آسانترین راه برای تولید جوجه یک روزه در خانهآسانترین راه برای تولید جوجه یک روزه در خانه

در سالهای اخیر حوزه پرورش مرغ و بخصوص تولید جوجه یک روزه با مشکلات فراوانی گریبانگیر شده است. در این بین می توان به افزایش قیمت طیور، افزایش قیمت نهاده های دامی ، کاهش قدرت خرید مردم و به نوعی نابسامانی در بازار اشاره کرد. در نتیجه ی این موارد بسیاری از تولید کنندگان از کار تولید دست کشیده و یا با تحمل زیان بسیار مجبور به کناره گیری کامل از این شغل شده اند.

با وجود تمامی این مشکلات تولید جوجه 1 روزه همچنان ادامه داشته و حتی میزان تولید آن در فاز خانگی نیز افزایش چشمگیری داشته است. بسیاری از افرادی که پیشتر اقدام به نگهداری از این طیور میکردند اکنون با افزایش تولیدات خود امکان تولید جوجه 1 روزه بیشتر و عرضه به بازار را فراهم کرده اند.

مهمترین ابزار برای تولید جوجه یک روزه دستگاه جوجه کشی می باشد که میتوانید مدل های مختلف خانگی ، نیمه صنعتی و صنعتی آن را در وبسایت گروه صنعتی اسکندری مشاهده نمایید.

در این نوشته به چگونگی تولید جوجه 1 روزه با استفاده از دستگاه جوجه کشی خواهیم پرداخت.

چرا باید از دستگاه جوجه کشی استفاده کنیم ؟

روش اصلی جوجه دراوری از تخم نطفه دار استفاده از مرغ کرچ می باشد. در این حالت مرغ به مدت 21 روز بر روی تخم ها نشسته و شرایط تبدیل شدن نطفه ها به جوجه را فراهم میکند . اما در این بین مشکلاتی وجود دارد که از آنها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

- محدود بودن تعداد تخم مورد استفاده در هر سری کرچی

- محدودیت تعداد کرچ بودن و عدم مشخص شدن زمان کرچی

- امکان نوک زدن به تخم ها

- امکان تاثیر منفی گرما یا سرمای بیش از حد هوا

- امکان بیماری در پرنده و بروز مشکلات

- عدم امکان اضافه کرده تخم در حین جوجه کشی

و موارد بسیاری که ممکن است در هر سری کرچی اتفاق بیفتد. در نتیجه ی این مشکلات پیشنهاد میشود اگر با هدف کسب درآمد و افزایش تعداد جوجه ها اقدام به جوجه کشی می کنید، حتما از دستگاه های جوجه کشی استفاده کنید که عمل جوجه کشی را دقیقتر و با راندمان بهتر انجام دهند.

چه دستگاه جوجه کشی ای مناسب من است ؟

با توجه به اینکه شما در فاز خانگی اقدام به جوجه کشی می کنید، نیازی به خرید دستگاه جوجه کشی با ظرفیت بالا نخواهید داشت. در نتیجه بهتر است از دستگاه های جوجه کشی خانگی استفاده کنید .

دستگاه های جوجه کشی خانگی در مدل های مختلفی در بازار موجود می باشند. در این بین تنوع بالایی در دستگاه های جوجه کشی ایرانی وجود دارد ولی دستگاه جوجه کشی آرکام کره ای  به ندرت و با تنوع بسیار کم در بازار موجود می باشد. دلیل این امر قیمت بالای دلاری این دستگاه ها و همینطور عدم وجود پشتیبانی بسیاری از این دستگاه ها در داخل کشور می باشد که کاربر را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد.

 

ماشین جوجه کشی و انواع تخم

جوجه کشی را با چه پرنده ای شروع کنم ؟

اگر تجربه ای در جوجه کشی ندارید پیشنهاد ما به شما شروع جوجه کشی با طیوری همچون مرغ و بلدرچین است. به طور کلی درصد هچ مرغ و بلدرچین بالا می باشد و از این رو علاوه بر جوجه کشی موفق امکان کسب تجربه در شرایط مختلف را نیز خواهید داشت. توجه کنید که تخم های نطفه دار را در نوبت های ابتدایی جوجه کشی از جاهای مختلفی خریداری کنید تا بتوانید محلی مناسب برای خرید تخم نطفه دار پیدا کنید.

خرید از مکان مناسب در سلامت و همینطور قوی بودن نطفه تاثیر بسیاری دارد. اگر بدنبال تخم هایی هستید که درصد هچ بالایی داشته باشند، باید از پرورش دهنده ای تخم نطفه دار خریداری کنید که غذای مناسب در اختیار مولد ها بگذارید ، نسبت نر به ماده را در مولدها رعایت کند، محیط نگهداری بهداشتی داشته باشد و ... .

آیا برند دستگاه جوجه کشی در خرید آن مهم است ؟

بله ، برند از مهمترین فاکتورها در خرید دستگاه های جوجه کشی می باشد. برند معتبر دارای گارانتی و خدمات پس از فروش معتبری خواهد بود، از سویی دیگر اگر برندی معتبر باشد، برای حفظ اعتبار خود حداکثر تلاش خود را در جهت تولید دستگاهی با کیفیت انجام خواهد داد. از جمله شناخته شده ترین تولید کنندگان دستگاه های جوجه کشی در داخل کشور گروه صنعتی اسکندری می باشد که سری دستگاه های جوجه کشی ایزی باتو ، سوپرمینیاتور و درنا را طراحی و تولید کرده است.

پس از تولید جوجه 1 روزه چه کنیم ؟

توضیحات لازم در مورد دستگاه های جوجه کشی و نحوه خرید و انتخاب مناسب آنها ارائه دادیم. اما نکته ی مهم این است که پس از جوجه کشی با جوجه های تولیدی چه کنیم. در این مورد باید پیش از اقدام به جوجه کشی، بازار های هدف را شناسایی کنید. پس از شناسایی بازار های هدف و مشخص کردن میزان تولید و امکان سنجی میزان فروش، خرید دستگاه جوجه کشی و تولید جوجه یک روزه را شروع کنید.

در مقوله ی فروش جوجه یک روزه ، میتوانید با پرورش دهندگان قرار داد نیز بسته و قبل از تولید جوجه آنها را پیش فروش کنید. چنین مواردی در کسب درآمد مورد نیاز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

سخن پایانی :

شناسایی و استفاده از بازارهایی که پتانسیل ورود افراد جدید را دارند می تواند سودآوری کسب و کار شما را چندین برابر کند. در همین راستا ورود به تولید جوجه های 1 روزه در فاز گسترده نیز اگر با پیشبینی صحیح بازار هدف همراه باشد سودی تضمین شده و بالا برای شما خواهند داشت. پس پیش از اقدام به خرید دستگاه جوجه کشی و راه اندازی کسب و کار به خوبی در مورد بازار هدف و امکان سنجی فروش طیور 1 روزه تحقیق کنید و سپس اقدامات لازم را انجام دهید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها