کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اولین خودرو کاملا الکتریکی تویوتا سال آینده به بازار خواهد آمد


کد خبر : ۸۹۰۵۶دوشنبه، ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴:۳۸۴۷۰۴ بازدید

تویوتا جزییات بیشتری از اولین مدل کاملا الکتریکی خود منتشر کرد. به گفته کارخانه ژاپنی مدل BZ4X می‌تواند با هر بار شارژ ...
اولین خودرو کاملا الکتریکی تویوتا سال آینده به بازار خواهد آمداولین خودرو کاملا الکتریکی تویوتا سال آینده به بازار خواهد آمد

تویوتا جزییات بیشتری از اولین مدل کاملا الکتریکی خود منتشر کرد. به گفته کارخانه ژاپنی مدل BZ4X می‌تواند با هر بار شارژ تا ۵۰۰ کیلومتر حرکت کند.

ویژگی دیگر bZ4X فرمانی به شکل سکان هواپیما است که خریداران می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای اضافه برای ماشین سفارش دهند. این فرمان تاکنون تنها در یکی از مدل‌های کارخانه تسلا ارائه شده بود.

تویوتا کانسپتی از bZ4X را بهار گذشته در نمایشگاه خودروی شانگهای نمایش داد. ماشینی که قرار است به طور انبوه تولید شود بسیار به کانسپت شبیه است. ماشین با همکاری سوبارو طراحی شده و قرار است سوبار هم براساس آن مدلی مشابه به بازار عرضه کند.

حداکثر سرعت ماشین ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومترش کمتر از هشت ثانیه است. تویوتا می‌گوید با شارژرهای سریع، تنها نیم ساعت طول می‌کشد تا باتری هشتاد درصد شارژ شود. برای ماشین می‌توان یک باتری خورشیدی هم سفارش داد که روی سقف نصب می‌شود و به اندازه حرکت ۱۸۰۰ کیلومتر در سال انرژی جذب می‌کند.

این شاسی‌بلند اولین ماشین از هفت مدل الکتریکی است که تویوتا قرار است در سری bZ عرضه کند. bZ که حروف اول دو کلمه Beyond Zero یا "ورای صفر" است، نام زیرمجموعه جدید تویوتا است که برای ماشین‌های الکتریکی در نظر گرفته شده است.

تویوتا ساخت ماشین‌های الکتریکی را دیرتر از دیگر خودروسازان آغاز کرده است. حدود یک سوم محصولات این شرکت هیبرید است و تویوتا معتقد بود ترکیب موتور الکتریکی با موتور بنزینی راه بهتری برای کاهش آلودگی ماشین است. اما افزایش فروش ماشین‌های الکتریکی مخصوصا در چین، این کارخانه را به ساخت ماشین‌های الکتریکی ترغیب کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها