کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای نفت در بازارهای جهانی


کد خبر : ۸۹۰۴۳دوشنبه، ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷:۰۶۳۲۸ بازدید

پس از آنکه شرکت آرامکوی عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود را افزایش داد و مشخص شد که همزمان با کمبود عرضه تقاضا ...
بهای نفت در بازارهای جهانیبهای نفت در بازارهای جهانی

پس از آنکه شرکت آرامکوی عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود را افزایش داد و مشخص شد که همزمان با کمبود عرضه تقاضا همچنان بالاست قیمت نفت روز دوشنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 90 سنت معادل 1.1 درصد افزایش به 83 دلار و 64 سنت رسید. هفته گذشته قیمت نفت برنت شاهد حدودا 2 درصد کاهش بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز که طی هفته اخیر شاهد حدودا 3 درصد کاهش بود امروز با 87 سنت معادل 1.1 درصد افزایش به 82 دلار و 14 سنت رسید.

شرکت آرامکوی عربستان روز جمعه قیمت رسمی فروش نفت عرب لایت خود در ماه دسامبر در بازار آسیا نسبت به ماه جاری میلادی یک دلار و 40 سنت بالاتر برد.

به گفته تحلیلگران ای ان زد این اقدام آرامکو نشان می دهد که در حالی که اعضای اوپک همچنان در برابر درخواست ها برای عرضه بیشتر مقاومت می کنند، «تقاضا همچنان بالاست.»

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش موسوم به گروه اوپک پلاس هفته گذشته توافق کردند که به طرح قبلی خود مبنی بر افزایش ماهانه 400 هزار بشکه ای تولید روزانه نفت از ماه دسامبر پایبند بمانند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پیشتر از این گروه خواسته بود برای پایین آوردن قیمت ها تولید خود را افزایش دهد. بایدن همچنین روز شنبه گفته بود دولتش از ابزارهای دیگر برای مقابله با افزایش قیمت نفت استفاده خواهد کرد.

در چین واردات نفت طی ماه اکتبر به پایین ترین رقم 3 سال گذشته رسیده است. گفته می شود پالایشگاه های دولتی به دلیل رشد قیمت ها خرید را متوقف کرده اند. این در حالی است که سهمیه پالایشگاه های خصوصی برای خرید نفت خام نیز کاهش یافته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها