کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پنجشنبه؛ ورود سامانه بارشی جدید به کشور


کد خبر : ۸۹۰۰۴یکشنبه، ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰:۵۴۲۰۵۶ بازدید

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش‌های فردا در جنوب کشور پیش‌بینی کرد: روز سه‌شنبه و چهارشنبه تقریبا جوی آرام را در بیشتر مناطق کشور داریم، اما از پنج‌شنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود.

خانم فریبا گودرزی گفت: از دوشنبه تا روز چهارشنبه برای نیمه شمالی کشور افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود، اما از روز پنج‌شنبه برای شمال غرب استان‌های ساحلی دریای خزر شاهد کاهش محسوس دما خواهیم بود و در نوار شمالی شاهد بارندگی هستیم.
 
گودرزی با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور درباره میزان بارندگی‌های اخیر در استان‌های مختلف گفت: طی چند روز گذشته، بیشترین میزان بارش مربوط به ایستگاه ساری با ۹۸ میلی‌متر بوده است. پس از ساری، رضوان شهر با ۹۳ میلی‌متر و تنکابن نیز با ۹۰ میلی‌متر دیگر ایستگاه‌ها با بیشترین بارش باران گزارش شده‌اند.
 
وی با بیان اینکه امروز صبح در ایستگاه خیرآباد زنجان دمای کمینه ۱۰ درجه زیر صفر شد، افزود: همچنین خلخال دمای هفت درجه زیر صفر و اردبیل با دمای شش درجه زیر صفر سردترین ایستگاه‌های کشور گزارش شده‌اند.
 
گودرزی اعلام کرد: امروز در چهار محال و بختیاری، یزد، کرمان، هرمزگان، شمال و شرق خوزستان، برخی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، اصفهان، خراسان جنوبی، مرکزی، قم، جنوب لرستان، جزایر تنگه هرمز و خلیج فارس رگبار رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را دارد.
 
بنابر گزارش وی، امروز در برخی از نقاط تهران، البرز و سمنان نیز شاهد بارش‌های پراکنده هستیم.
 
این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به هشدار آمیز بودن شدت بارش‌های امروز، گفت: در استان‌های هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، خراسان جنوبی، کرمان، شمال فارس و نیمه جنوبی یزد بارش‌ها شدت می‌یابد؛ بدین‌ترتیب شاهد آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌ها خواهیم بود.
 
وی به مردم توصیه کرد در این استان‌ها تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.
 
این کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را ابری همراه با مه رقیق، گاهی بارش باران و از بعدازظهر کاهش ابر تدریجی گزارش کرد و گفت: امروز در ایستگاه مهرآباد بیشینه دما ۱۱ درجه بالای صفر می‌شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها