کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

صادرات و افزایش هزینه‌ها؛ علت گرانی گوجه فرنگی


کد خبر : ۸۸۸۶۸چهارشنبه، ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴:۳۱۱۶۵۳ بازدید

رئیس اتحادیه بار فروشان گفت: صادرات گوجه فرنگی و افزایش هزینه‌های تولید، قیمت گوجه فرنگی را در بازار داخلی بالا برده است.
صادرات و افزایش هزینه‌ها؛ علت گرانی گوجه فرنگیصادرات و افزایش هزینه‌ها؛ علت گرانی گوجه فرنگی

رئیس اتحادیه بار فروشان گفت: صادرات گوجه فرنگی و افزایش هزینه‌های تولید، قیمت گوجه فرنگی را در بازار داخلی بالا برده است.

مصطفی دارایی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به چرایی افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار گفت:روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن گوجه فرنگی گلخانه و فضای باز به عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود و این صادرات از حدود ۱۰ روز پیش شروع شده است.

 وی ادامه داد: علاوه بر آن هزینه کشاورزان بسیار بالا رفته است و طبیعتا این افزایش هزینه‌های سم، کود، بذر  و کرایه حمل قیمت تمام شده محصول را بالا می برد.

رئیس اتحادیه بار فروشان اضافه کرد: روز گذشته در میدان مرکزی میوه و تره بار به صورت عمده گوجه فرنگی انباری با قیمت ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان، گوجه فرنگی درجه یک شیرازی ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان و گوجه فرنگی صادراتی نیز  با قیمت ۱۰ هزار تومان عرضه شد.

وی تصریح کرد: برای کشاورزان مقرون به صرفه‌تر است که محصولاتشان را سر زمین بفروشند چون در این صورت دیگر نیازی به پرداخت کرایه حمل و نقل و هزینه‌های اضافی تا میدان مرکزی ندارند. اما با آنها صحبت شده که بخشی از محصولاتشان را سر زمین و بخشی دیگر را نیز به میدان مرکزی عرضه کنند تا در کنار صادرات و ارز آوری، بازار داخلی نیز دچار مضیقه نشود.

دارایی نژاد در پایان گفت: از هفته آینده عرضه گوجه فرنگی در بازار داخلی بیشتر و قیمت‌ها شکسته خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها