کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر تعرفه‌های گمرکی به توافق رسیدند


کد خبر : ۸۸۷۷۶دوشنبه، ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵:۵۰۵۰۱ بازدید

از سال‌ها پیش بحث میان ایالات متحده و اروپا بر سر تعرفه‌های گمرکی آلومینیوم و فولاد ادامه داشته است. اکنون هر دو طرف بر سر این ...
اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر تعرفه‌های گمرکی به توافق رسیدنداتحادیه اروپا و آمریکا بر سر تعرفه‌های گمرکی به توافق رسیدند

از سال‌ها پیش بحث میان ایالات متحده و اروپا بر سر تعرفه‌های گمرکی آلومینیوم و فولاد ادامه داشته است. اکنون هر دو طرف بر سر این موضوع به توافق رسیده‌اند و می‌خواهند به جای این اختلاف وضعیت تجارت با چین را مد نظر گیرند.

اختلاف‌ میان اروپا و آمریکا بر سر تعرفه‌های گمرکی آلومینیوم و فولاد یادگاری از دوران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا است. حال ایالات متحده می‌گوید که با اتحادیه اروپا در مورد اختلاف دیرینه بر سر تعرفه‌های ویژه آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم به توافق رسیده است.

در حاشیه اجلاس سران ۲۰ قدرت بزرگ اقتصادی در رم جینا ریموندو، وزیر بازرگانی و کاترین تای، نماینده تجاری آمریکا از این توافق خبر دادند.

به گفته جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با این توافق به یکی از بزرگ‌ترین معضلات روابط تجاری بین شرکای فراآتلانتیک پایان داده است.

 رایموندو نیز در این باره گفت: «طبق این توافق اصولی، اتحادیه اروپا مجاز خواهد بود مقادیر مشخصی از فلزات را بدون تعرفه گمرکی به ایالات متحده وارد کند.» او اظهار داشت که علاوه بر این، دو طرف شکایت‌های مطرح شده در این باره نزد نهادهای سازمان تجارت جهانی (WTO) را به حالت تعلیق در خواهند آورد.

نماینده کمیسیون اتحادیه اروپا هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است.

اختلاف تجاری میان آمریکا و اروپا از سال ۲۰۱۸ توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا آغاز شد. ترامپ برای واردات فولاد و آلومینیوم تعرفه‌های گمرکی ویژه‌ای وضع کرد.

اتحادیه اروپا در اقدامی تلافی جویانه با اعمال تعرفه‌های گمرکی بر محصولات ایالات متحده مانند شلوار جین، ویسکی بوربن، موتورسیکلت و کره بادام زمینی واکنش نشان داد.

ترامپ دلیل تعیین این تعرفه‌های ویژه را  حفظ "منافع امنیت ملی" آمریکا خوانده بود. اتحادیه اروپا این دلیل را غیرقابل قبول دانست و اعلام کرد که  موضوع اصلی حفاظت از اقتصاد ایالات متحده در برابر رقبای تجاری است.

رایموندو گفت که : «تعرفه‌های تلافی جویانه اتحادیه اروپا بر محصولات ایالات متحده می‌باید قبل از پایان سال افزایش می‌یافت و اکنون با این توافق از این امر جلوگیری شده است.» در عین حال، آمریکا اعلام کرد که هیچ فولادی از اتحادیه اروپا که بخشی از آن از چین تهیه شده باشد را وارد نخواهد کرد.

ایالات متحده پکن را به اختصاص یارانه و کمک دولتی به صنایع داخلی و ایجاد قیمت‌های کاذب پایین برای ایجاد رقابت ناعادلانه در بازار متهم می‌کند.

 از اوایل ژوئن، اتحادیه اروپا و آمریکا تعرفه‌های تعیین شده بر محصولاتی مانند هواپیما، شراب و سس کچاپ را تا سال ۲۰۲۶ به حالت تعلیق درآوردند. هدف از این توافق حل و فصل آرام اختلافات بر سر کمک‌های دولتی به شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا و رقیب اروپایی آن ایرباس است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها