کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش 36 درصدی بارش‌ها نسبت به دوره بلندمدت


کد خبر : ۸۸۷۶۱دوشنبه، ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴:۵۵۱۰۹۵ بازدید

معاون امورآب و آبفای وزیر نیرو اعلام کرد:‌ میزان بارش در کشور از ابتدای سال آبی جدید (مهر 1400 تا آخر شهریور 1401) نسبت به متوسط ...
کاهش 36 درصدی بارش‌ها نسبت به دوره بلندمدتکاهش 36 درصدی بارش‌ها نسبت به دوره بلندمدت

معاون امورآب و آبفای وزیر نیرو اعلام کرد:‌ میزان بارش در کشور از ابتدای سال آبی جدید (مهر 1400 تا آخر شهریور 1401) نسبت به متوسط دوره ۵۳ ساله اخیر حدود ۳۶ درصد کاهش یافته است.

«قاسم تقی زاده خامسی» در صفحه اینستاگرام خود نوشت: فقط استان‌های گیلان ۳۴ درصد و گلستان ۶۹ درصد در همین مدت (ابتدای سال آبی جدید تاکنون) افزایش بارش داشته‌اند و بقیه استان‌ها کاهش بارش دارند.

وی ادامه داد: طبق اطلاعات تازه دفتر مطالعات پایه منابع آب کشور حجم آب موجود در سدهای ایران نسبت به پارسال ۲۷ درصد کاهش یافته است.

تازه‌ترین گزارش مرکزملی پایش و هشدار خشکسالی بیانگر آن است که از ابتدای سال آبی جدید(مهرماه ۱۴۰۰) تا هشتم آبان ۶.۹ میلیمتر بارش در کشور رخ داده است و این درحالی است در دوره بلندمدت ۵۳ ساله اخیر ۱۱.۷ میلیمتر بارش اتفاق افتاده بوده که کاهش ۳۱.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان بارش هفت روز گذشته کشور نیز به عدد۳.۲ میلیمتر رسیده است.

ثبت ۶ میلی‌متر بارش در تهران

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران نیز می گوید: در نخستین سامانه بارشی فراگیر استان تهران فقط ۶ میلی‌متر باران بارید.

"محمدرضا خانیکی" افزود: سامانه بارشی از بامداد روز شنبه (۸ آبان ماه) با ورود از غرب استان تهران موجی از برف و باران را در ارتفاعات و نواحی دشت‌های استان بر جای گذاشت که باعث ایجاد جریان‌های سیلابی در رودخانه‌های کرج در محل ایستگاه سیرا با آوردی بیش از ۵ متر مکعب بر ثانیه، رودخانه شاهرود ورودی سد طالقان در محل ایستگاه شهرک با آوردی بیش از ۴.۵ متر مکعب بر ثانیه و ایستگاه تقی آباد در جنوب شهر تهران با آوردی بیش از ۶.۵ متر مکعب بر ثانیه شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها