کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پنیرهایی که روز به روز کوچک می‌شوند


کد خبر : ۸۸۷۲۴یکشنبه، ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹:۳۰۶۰۲۴ بازدید

کوچک شدن قالب پنیر در برخی برندها این سوال را در ذهن ایجاد می کند که آیا تولیدکنندگان این محصولات اقدام به کم فروشی می کنند یا ...
پنیرهایی که روز به روز کوچک می‌شوندپنیرهایی که روز به روز کوچک می‌شوند

کوچک شدن قالب پنیر در برخی برندها این سوال را در ذهن ایجاد می کند که آیا تولیدکنندگان این محصولات اقدام به کم فروشی می کنند یا اتفاقی دیگری در این بین رخ می دهد؟ سوالی که یکی از اعضای هیات مدیره انجمن صنایع لبنی توضیحاتی در خصوص آن ارائه کرد.

محمد فربد در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به این سوال که چرا قالب های پنیر لیوانی برخی برندها روز به روز کوچکتر و آب نمک داخل آن بیشتر می شود، گفت: کوچک شدن اندازه پنیر گاهی در اثر پدیده آب انداختگی است. برخی پنیرها مانند یواف یا سفید دچار این پدیده می شوند. یعنی آب پنیر در اثر شرایط نامساعد در طی تولید یا پس از آن از پنیر جدا شده و به کاهش وزن پنیر ( وزن آبکش ) منجر می شود.

وی ادامه داد:سال ۱۳۹۳ از پژوهشگاه استاندارد تقاضا کردیم که پدیده آب انداختگی پنیر را بررسی و درصد مجاز آن را اعلام کند. براساس گزارش تهیه شده توسط این مرکز ۱۴تا ۱۵ درصد آب انداختگی در مورد پنیرهای یواف مجاز است. گذشت زمان و افزایش دمای نگهداری باعث افزایش میزان درصد آب اندازی می شود.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع لبنی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا کوچک شدن پنیرها علاوه بر پدیده ذکر شده می تواند ناشی از کم فروشی برخی برندها باشد و آیا انجمن نظارتی بر واحدهای تولیدی دارد؟گفت:اگر مصرف کنندگان احساس کردند وزن پنیر با عددی که بر روی بسته آن درج شده همخوانی ندارد کافیست که آن را وزن کنند و قطعا اگر این موضوع اثبات شود که برندی اقدام به کم فروشی کرده با آن برخورد خواهد شد و انجمن صنایع لبنی  نیز پیگیر آن خواهد بود.

به گفته وی مصرف کنندگان می توانند شکایات خود را در سامانه های سازمان بازرسی و نظارت یا انجمن صنایع لبنی ثبت کنند که قطعا پیگیری خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه در این پدیده بحث کم فروشی مطرح نیست بلکه به دلایل ذکر شده پنیر آب خود را از دست می دهد و کوچکتر به نظر می رسد، گفت: رقابت میان شرکت های لبنی به حدی بالاست که هیچ برندی با کاهش کمیت و کیفیت خود را از عرصه رقابت خارج نمی کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها