کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سرمایه گذاری در کدام بازار بیشترین سود را دارد؟


کد خبر : ۸۸۲۱جمعه، ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹:۱۶۹۰۸۱ بازدید

تمامی سرمایه گذارانی که طی سه هفته گذشته اقدام به خرید طلا، سکه و دلار کرده اند، بیش از سرمایه گذاران در بورس سود بدست آورده اند.

شب گذشته عباس عراقچي عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته اي، اعلام کرد، مذاکرات به خوبي پيش رفته است. گفته هاي او در روزي بيان شد که تاثيري برروند قيمت گذاري دلار در بازار نداشت ولي پيش از اين و سه هفته قبل، تمديد مذاکرات در وين، بازارهاي مالي ايران را به طور کلي بهم ريخته بود. براين اساس طي سه هفته گذشته تمامي افرادي که اقدام به سرمايه گذاري در بازارهاي طلا، سکه و دلار کرده اند، سود بدست آورده اند و به موازات آنها سرمايه گذاران در بازارهاي رسمي کشور با زيان مواجه شده اند. اين اتفاق در شرايطي رخ مي دهد که مقامات رسمي اقتصاد ايران طي يکسال گذشته بارها مردم و سرمايه گذاران خرد را به حضور در بازار سرمايه تشويق کرده بودند.

فعالان بازار اعتقاد دارند، کاهش قيمت نفت و تمديد مذاکرات عامل اصلي سقوط بورس و رشد قيمت دلار بوده است. در همين دوره زماني ميزان نوسان قيمت طلا در بازارهاي جهاني نيز به کمترين حد رسيده است. بانک مرکزي نيز طي بيانيه اي به موضوعات پيرامون بازار ارز اشاره کرده و نوسان قيمت ها را ناشي از رفتارهاي عده اي از «سوء استفاده کنندگان» از بازار ربط داده است. با اين وجود بررسي روند قيمت گذاري ها نشان مي دهد ارزش دلار در طول این هفته حدود 2.3  صد افزایش یافته است تا دارندگان دلار به این میزان سود کرده باشند. با این حساب اگر 10 میلیون سرمایه گذاری در این بازار صورت گرفته باشد در طول این هفته 230 هزار تومان سود برای سرمایه‌گذار رقم خورده است. دارندگان دلار نسبت 20 روز قبل که بهای دلار 3 هزار و 260 تومان بود، حدود 7.5 درصد سود کرده اند. این در حالی است که رویه یک سال گذشته بازار نشان می دهد سرمایه گذاری در این بازار دیگر از صرفه اقتصادی افتاده و بازار هیچ نشانی از شرایط بازار در سال 91 و سوداگری های آن روزها ندارد.
 


ميزان سوددهي در بازارهاي مالي سفته بازي تنها به دلار منحصر نمانده است. بهای سکه تمام بهار آزادی  هم روز گذشته به مرز 998 هزار تومان رسید در حالی که در آخرین روز هفته گذشته قیمت آن 980 هزار تومان بود. با این حساب سکه با افزایش 18 هزار تومانی قیمت طی یک هفته مواجه شده است تا دارندگان سکه این هفته با 1.8 درصد سود مواجه شوند. این موضوع نشان می دهد که 10 میلیون تومان سرمایه گذاری در این بازار تنها در طول یک هفته سود 183 هزار تومانی بر جای گذاشته است.

 با این حساب در این هفته که سپری شد بازار ارز سودده ترین بازار بود چراکه بازدهی 2.3 درصدی بر جای گذاشت. بورس هم زیان ده ترین بازار هفته نام گرفت چراکه بازدهی منفی 2.1 درصدی را به بار آورد. در این بازار سکه با بازدهی 1.8 درصدی وضعیت بهتری نسبت به بورس و سود کمتری نسبت بازار ارز داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها