کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سیم کارت های اضافی را مسدود کنید!


کد خبر : ۸۸۱۳۳جمعه، ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱:۰۴۷۴۱۰ بازدید

بسیاری از جرائم و کلاهبرداری‌های اینترنتی و تلفنی با استفاده از سیم‌کارت‌های تلفن همراه سایر افراد انجام می‌شود، بنابراین کاربران...
سیم کارت های اضافی را مسدود کنید!سیم کارت های اضافی را مسدود کنید!

محدودیت ۱۰ سیم‌کارت برای هر شخص حقیقی و سوءاستفاده از سیم‌کارت‌هایی که در اختیار مالک نیست، کاربران را ملزم می‌کند از تعداد سیم‌کارت‌هایی که در هر اپراتور به نامشان ثبت شده، آگاهی داشته باشند و نسبت‌به مسدودسازی سیم‌کارت‌هایی که آنها مطلع نیستند، اقدام کنند.

به گزارش ایسنا،  سیم‌کارت دائمی یا اعتباری تلفن همراه را می‌توان به‌صورت حضوری از طریق نمایندگی‌های خدمات اپراتورها و دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا به صورت غیرحضوری از طریق پورتال یا فروشگاه‌های مجازی اپراتورها تهیه کرد. بر اساس مقررات هر شخص حقیقی می‌تواند در مجموع از تمامی اپراتورهای تلفن همراه، حداکثر تعداد ۱۰ سیم‌کارت فعال به نام خود داشته باشد.  

اتباع غیرایرانی نیز با داشتن مدارک هویتی معتبر شامل گذرنامه، کارت پناهندگی، کارت اقامت (آمایش)، کارت هویت و کارت سبز می‌توانند به‌صورت همزمان حداکثر سه سیم‌کارت فعال از مجموع تمامی اپراتورهای تلفن همراه به نام خود داشته باشند. اشخاص حقوقی مانند شرکت‌ها برای تعداد سیم‌کارت‌های فعال به نام خودشان محدودیتی ندارند.

در بسیاری از پرونده‌های کلاهبرداری، با سیم‌کارت‌هایی مواجه می‌شویم که در اختیار مالک اصلی نیست و افراد دیگری از آن سوء‌استفاده می‌کنند و مجرمان سایبری هم به همین دلیل به دنبال خرید سیم‌کارت بدون سند زدن هستند. تمامی مسوولیت‌های استفاده از سیم‌کارت، حتی اگر کسی به غیر از مالک از آن استفاده کند، به‌عهده مالک آن است. همچنین ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی یا تبلیغات پیامکی با سیم‌کارت شخصی ممنوع است و استفاده از سیم‌کارت شخصی برای تبلیغات، باعث مسدود شدن سرویس ارسال پیامک و قطعی سیم‌کارت می‌شود.  

بسیاری از جرائم و کلاهبرداری‌های اینترنتی و تلفنی با استفاده از سیم‌کارت‌های تلفن همراه سایر افراد انجام می‌شود، بنابراین کاربران نباید سیم کارت روشن و فعال خود را در اختیار دیگران قرار دهند.  با ارسال کد ملی به سامانه ۳۰۰۰۱۵۰ یا مراجعه به سایت رگولاتوری به آدرس www.cra.ir، منوی حقوق کاربران، گزینه استعلام سرویس‌های مشترکین، می‌توانید از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نام شما ثبت شده، مطلع شوید و با مراجعه به دفاتر امور مشترکان اپراتورها، نسبت‌به مسدودسازی سیم‌کارت‌هایی که با نام شما فعال شده و از آنها مطلع نیستید، اقدام کنید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها